דלתות פנים – מדוע העיטורים הם כל כך יקרים?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

אם אתם מחפשים דלתות פנים לבית, אתם לבטח כבר יודעים שכל דגם מגיע בפורמט בסיסי וחלק, ועל גביו ניתן להוסיף שורה של עיטורים לבחירתכם, החל מפסי כרום מעוגלים וגליים ועד גילופים ויקטוריאניים על כל שטח הפנים של הדלת. יחד עם זאת, אתם גם בטח יודעים שכל עיטור כזה יכול להוסיף מאות שקלים למחיר, לכל דלת. כאשר מדברים על 4, 5 או 6 דלתות פנים, עלות העיטורים יכולה להקפיץ את המחיר הכולל באלפי שקלים. השאלה היא, מדוע מחירי העיטורים הם כל כך גבוהים והאם זאת הדרך של יצרני דלתות מסויימים לעשות כסף קל, או שכולם מציעים את העיטורים הללו בסטנדרטים דומים של מחיר.

 

תהליך ייצור רציף בעל יתרון לגודל

ובכן, כדי להבין את הסיבה לעלות הגבוהה של עיטורי דלתות פנים, חשוב להבין את תהליך הייצור של הדלתות. דלתות פנים הן בהגדרה מוצר בהתאמה אישית, כשבכל הזמנה יש לייצר את הדלתות על פי המידות הספציפיות של מפתח הדלת בבית הספציפי. מידות אלה משתנות בין בית לבית, ומשתנות גם בין דלת לדלת באותו הבית. יחד עם זאת, התאמה אישית זאת מוטמעת כבר בתוך מכונות הייצור, כך שניתן בקלות לכוונן את המכונות לייצור הדלת במידות הנדרשות מבלי לפגוע בזרימת הייצור, ומבלי לפגוע באופן משמעותי ביתרונות לגודל מהן נהנה המפעל, ושעל בסיסן הוא יכול להוזיל את עלויות הייצור ובהמשך לכך גם את המחיר ללקוח.

 

תוספת עלות בגין תוספת ייצור

כאשר הלקוח מבקש עיטור מסויים, הסיפור הוא כבר שונה לגמרי. את הדלת שיוצר בפס הייצור, יש להעביר כעת אל אזור אחר במפעל הייצור, בו יש להכניס את הדלת למסלול חדש שבו יש צורך לבצע סדרה של פעולות כדוגמת חריטה, הרכבה, הדבקה, ניקוי, ייבוש וגימור, על מנת להביא את הדלת אל מצבה הסופי כדלת מעוטרת. פרט לעלות של העיטורים עצמם, בין שמדובר בפסי כרום או עץ מגולף, שייצורם עולה כסף בפני עצמו, לתהליך הייצור הנוסף הנדרש במקרים אלה, ישנה עלות שלא ניתן להתעלם ממנה. עלות זו באה לידי ביטוי גם בהיקף העבודה הנוספת שיש לבצע על הדלת, אך גם בשיבוש הקצב הרציף של קו הייצור, לטובת הענקת הטיפול האישי לדלת המעוטרת.

 

עלות מצטברת על פני מספר דלתות פנים

עלות זו משתקפת במחיר המוצע ללקוח, בדרך כלל ברמה של מאות שקלים לכל עיטור, לכל דלת. לו הייתם מזמינים דלת כניסה לבית, כנראה שלא הייתם מתייחסים לתוספת מחיר זו כאל תוספת משמעותית ביחס לערך שאתם מפיקים מהעיטורים הנבחרים. למעשה, כאשר מדובר בדלת אחת, אפשר בהחלט לומר שמדובר בתוספת זולה מאוד ביחס לערך שהיא מספקת. יחד עם זאת, כאשר מדובר בדלתות פנים, שאותן מזמינים בדרך כלל בסדרה של מספר דלתות, העלות לכל דלת הולכת ומצטברת, ויכולה להגיע לסכומים גדולים שמשנים את כל תמונת התקציב הנדרש להזמנה.

 

לא צריך להשתגע

אחרי שאמרנו את זה, הזמנת דלתות פנים היא פעולה שאנו מבצעים אחת לשניים שלושה עשורים, וזאת בהחלט סיבה טובה להשקיע את כל מה שאנחנו יכולים, על מנת להבטיח שהדלתות שיקיפו אותנו בשני העשורים הבאים, יהיו הדלתות שאנחנו אוהבים לראות, הדלתות שמעניקות לנו את האווירה והתחושות הטובות ביותר בביתנו. יחד עם זאת, כמו בכל דבר בחיים, גם פה מדובר בשאלה של תקציב ואין באמת צורך לחנוק את עצמכם בשביל עיטור שאפשר גם בלעדיו.

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »