חדרי רחצה – כיצד מתכננים ומעצבים חדרי רחצה בצורה נכונה

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

חדר רחצהכשאנחנו מתכננים מבנה מגורים חדש או שיפוץ של מבנה מגורים קיים, אנחנו בדרך כלל משקיעים זמן רב בתכנון ועיצוב מטבח, סלון, חדרי שינה, מאחר ואלה החדרים העיקריים של הבית, אלה החדרים בהם אנחנו משתמשים במרבית שעות היום.

אך יחד עם זאת, יש חדר אחד נוסף שאנחנו אמורים להשקיע בו לא מעט זמן בתכנון ובעיצוב, ולהבדיל מחדרי שינה או מסלון, גם לא מעט כסף. הכוונה כמובן לחדר רחצה. אומנם אנחנו לא מבלים בו הרבה זמן באופן יחסי, אך מאחר והוא משמש אותנו לצרכים רבים ומאחר ואנחנו אמורים להשקיע בו לא מעט כסף, כפי שנוכל לראות מיד, הרי שיש לתכנון ולעיצוב שלו חלק משמעותי. לכך יש להוסיף נקודה נוספת, בסופו של יום אנחנו רוצים להשתמש בו בצורה נוחה, ונוכל לעשות את זה רק אם נתכנן אותו בצורה נכונה.

חדרי רחצה, כאמור, הם חדרים שאנחנו אמורים להשקיע בהם לא מעט כסף מאחר והמרכיבים שהם כוללים עולים לנו לא מעט. החל מאריחי קרמיקה שעוטפים את הקירות, מרצפות מתאימות, כיור, אסלה, וכן המקלחת עצמה. חדרי רחצה חדשים כוללים גם ג'קוזי ומרכיבים אחרים אשר אמורים עולים לא מעט. לכך יש להוסיף הוצאות חשמל ומים אשר נקבעות, בין היתר, גם על פי השימוש בחדר זה. מכאן אנחנו יכולים להסיק, שהתכנון והעיצוב הוא מאוד רלוונטי.

מאחר והיום במרבית הבתים יש יותר חדר רחצה מאשר בעבר, שכן נהוג להתקין חדר רחצה להורים וחדר רחצה לילדים, הרי שתהליך התכנון והעיצוב הוא מורכב יותר. כל חדר רחצה מותאם למי שאמור להשתמש בו. לכן יש דברים מסוימים שצריך להתייחס אליו במסגרת התהליך.

נקודות לחשיבה על תכנון ועיצוב חדרי רחצה

ראשית, הדבר הראשון שאנחנו אמורים להתייחס אליו הוא השטח שעומד לרשותנו. עלינו להתייחס לשטח ברוטו, כלומר כלל השטח של החדר, והשטח נטו, קרי השטח שנותר אחרי שאנחנו מתקינים את כל המתקנים שציינו. זה יאפשר לנו לדעת כמה אריחי קרמיקה אנחנו צריכים, איזה ריהוט אנחנו יכולים להתקין במקום, איפה עלינו להציב כל דבר ודבר ועוד.

שנית, יש משמעות לכמות האנשים שאמורים להשתמש בחדר וכיצד. למשל, אם יש יותר מילד אחד אשר אמור להשתמש בחדר רחצה, מן הסתם אנחנו נצטרך להתקין ריהוט גדול מספיק שיוכל להכיל ציוד עבור כל אחד מהילדים. באופן טבעי גם כל אחד מהילדים יצטרך שטח משלו לכל התכשירים שהוא משתמש בהם.

שלישית, אם עומד לרשותנו שטח מצומצם, אזי שאנחנו צריכים לדעת כיצד להשתמש בצורה חכמה בלי לתפוס הרבה מקום. למשל,  אנחנו יכולים להתקין מעל הכיור ארון שעל הדלת שלו יש ראי ובכך אנחנו חוסכים מקום, או לחילופין, להתקין ארון מתחת לכיור בשטח שגם כך אין בו שימוש. כל שימוש חכם בשטח יכול לעזור לנו בתכנון ובעיצוב של החדר.

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »