חימום תת רצפתי

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

אתם אוהבים להתהלך יחפים בבית על רצפה נעימה, חמימה ונוחה? חימום תת רצפתי הוא הפתרון הנוח ונעים ביותר שתכירו. מדובר באחד שיודע לחמם את כל הבית (לא רק את הרצפה), דואג לשמור על האוויר לח ולא יבש ובעיקר, מאפשר לכם ללכת יחפים בצורה חופשית וקלילה בביתכם. בשנים האחרונות, תמצאו בבתים רבים מערכות חימום תת רצפתי שנתפשות כפתרון אולטימטיבי לחימום איכותי שמחזיק לאורך שנים רבות. חימום מהסוג הזה מבוסס למעשה על גלי חום מסוימים בעלי נטייה לחימום גבוה יותר. לכן, במידה והתקנתם מערכות חימום, תדעו שהם מפיצים חום לא רק באזור הרצפה, אלא החום מתפזר בכל רחבי הבית ויוצר תחושה חמימה וקסומה.

קיימים מגוון רחב של מערכות התקנה של חימום תת רצפתי. יש כאלו שמבוססות על מים או על חשמל, לרוב שתיהן מותאמות לרצפה ומפזרות חום. השאלה הגדולה מה עדיף? בשלב הראשון, חשוב להבין שהתקנה של מערכות מהסוג הזה נעשות לרוב בתהליך בניית הבית. כלומר, ברגע שהחלטתם לבנות בית חדש, עליכם לתכנן את ההתקנה מראש עוד בתהליך הראשון. במידה והחלטתם להתקין חימום תת רצפתי בתהליך השיפוץ, קחו בחשבון שמדובר בתהליך לא זול, שכן קודם כל מפרקים את הרצפה הקיימת, מתקינים את התשתיות החדשות ולאחר מכן, סוגרים בשנית. אז אם אתם אוהבים שהכל נקי ומסודר מראש, תחשבו על פתרון החימום המיוחד עוד לפני שאתם בתהליכי שיפוץ. לאחר שהחלטתם מתי תבצעו את ההתקנה, תוכלו לבחור את סוג המערכות שאתם מעוניינים להתקין, חשמלי או מים ולברור את היתרונות המתאימים ביותר עבורכם.

חימום תת רצפתי: איזה סוג עדיף?

כמו שציינו, קיימים שני סוגים של מערכות התקנה, אחת חשמלית והשנייה על בסיס מים. כשמדובר על המערכות החשמליות, צריך להבין כי המערכת מיושמת על ידי התקנת גופי חימום חשמלי מתחת לריצוף בבית. כלומר, הוא לא נראה לעין ולא מפריע לעיצוב הכולל של ביתכם. מלבד זאת, הוא מאוד קל לתפעול, הוא מפזר חום בצורה אחידה ושקטה ובקושי מרגישים בנוכחותו. בגלל שמדובר במערכת חשמל, צריך לקחת בחשבון את הוצאות החשמל בזמן ההפעלה של המכשיר. כמו כל מוצרי החשמל האחרים בבית, גם לחימום תת רצפתי חשמלי, יש הוצאות וצריך לקחת אותם בחשבון. לגבי הקרינה – אם אתם חוששים מקרינה, הסירו דאגה מליבכם. בעבר מערכות חימום היו בנויות על בסיס טכנולוגי שמשדר קרינה גבוהה מאוד. מאז שעלתה המודעות לעניין, המציאו טכנולוגיה חדשה שעוזרת לכם להימנע מקרינה חזקה.

מלבד החימום החשמלי, קיים גם חימום תת רצפתי על בסיס מים המורכב ממערכת צינורות סגורה, שבתוכה עוברים מים חמים שמחממים את המים. הצנרת שממנה עוברים המים, עשויה ממספר שכבות המאפשרות זרימה אחידה וללא חשש לנזילות. שתי המערכות, חשמלי ומימי, מפזרות חום סדיר בבית, ניתן לחוש בפיזור חום אחיד ואינו מייבש את האוויר. רוצים להכין את הבית לפני החורף הבא? הגיע הזמן שתעברו לרמה אחרת של תהליך חימום ביתי ותיהנו מהליכה נעימה וחמימה בעודכם יחפים.

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »