חימום תת רצפתי

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

החורף כבר פה ועמו הטמפרטורות אט אט צונחות. מכאן שגם אם מדובר בשנה שחונה או גשומה, טוב לדעת שבכול הנוגע לגובה הטמפרטורה בבית, ניתן יהיה להבטיח הנאה מושלמת ואף באופן חסכוני, איכותי, בריא, סביבתי, נעים ויעיל ביותר. כיצד? ובכן  אם תשאלו חמישה אנשים שונים בארץ, ייתכן שתקבלו כחמש תשובת שונות, אך אם תשאלו את אותה שאלה באירופה, רוב הסיכויים שלפחות ארבע מתוך התשובות יהיו אחידות – יצביעו על חימום תת רצפתי. מאין נובע ההבדל אתם שואלים? ובכן ההבדל נובע מהרגלים, מנורמות וממכלול תפישות שגויות.

עניין של הרגל

העובדה היא שעוד שבאירופה רבים כבר יודעים שחימום תת רצפתי הנו חימום יעיל, נעים, נוח לתפעול ומאוד בריא, הרי שבארץ עקב חוסר היכרות והרגל, אנשים פוחדים לנסות שיטות חדשות. אי לכך נציין שאין לזלזל במגוון שיטות חימום אחרות, אך כל עוד מדובר בשיטת חימום תת רצפתי הרי שניתן להיות בטוחים שלא יידרשו מכם שום הכנות, שלא תהיו מוטרדים מזמני הפעלה, שלא תסבלו מתופעת לוואי (כגון אבק שמסתחרר באוויר או תחושת יובש) ואף ניתן ליהנות מהידיעה שלמרות שהחימום יהיה מורגש, המערכת עצמה אינה נראית לעין, וזאת כי היא מושתת מתחת לפני השטח.

שינוי תפישה

לצד העובדה שכיום רוב הבתים עדיין אינם מתחממים באמצעות חימום תת רצפתי, יש לציין שאם נבחן את הדברים בעוד עשור, הנתונים עשויים לגמרי להשתנות, וזאת כי לצד העובדה שבתים קיימים אינם ממהרים להתקין את המערכת (דבר שאפשרי אך גם שמצריך הרמה של כלל הרצפה), הרי שכיום לא מעט בתים חדשים בונים על שיטת  חימום תת רצפתי, וזאת עוד משלב תכנון הבית, ואכן אט אט יותר אנשים מודעים ליתרונות השיטה ומבקשים לבחור בה.

בחינת איכות

כמו בכול דבר אחר בחיים, כך גם פה יש להיות מודעים לכך שלא כל חברה אשר מתמחה בתחום תעניק עבודה ראויה ואף לא כל צוות התקנה יעשה היטב את העבודה. אי לכך טוב לדעת שכאשר עומדים להתקין את המערכת, הרי שיש לבחור בחברה איכותית, מנוסה, מקצועית ושמקפידה היטב על כלל התקנים – הן עבור  איכות החימום והן עבור איכות ההתקנה לאורך זמן. אי לכך יש לקחת בחשבון שאין לפנות אל כל חברה, אלא יש לבחון היטב רזומה, איכות וניסיון.

תזמון ההתקנה

לבסוף נציין שכל עוד בוחרים להתקין חימום תת רצפתי, ניתן לצפות לחורף נעים ביותר, לחורף קל ביותר מבחינת תחזוקה (כל שיש לעשות זה ללחוץ על כפתור) ולחורף הרבה יותר בריא. כמו כן נציין שגם אם מחליטים לעבור למערכת חימום תת רצפתי לאחר שהבית כבר קיים, הרי שכן ניתן לבצע זאת, אך רצוי לבחון היטב את התזמון. מבקשים דוגמה? חופשה ממושכת מחוץ לבית עשויה להוות זמן אידאלי.

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »