כיצד בנוי דוד חשמלי

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

הדוד החשמלי שמחמם את כולנו

דוד שמש הוא אחד הדברים שבלעדיו ללא ספק לא הייתם מעבירים את החורף בשקט. אנחנו רגילים לקבל מקלחות חמות בבית בתקופת החורף אך דבר כזה מאוד לא מובן מאליו ורק במאה האחרונה החלו לצוץ כל כך הרבה דודים כאלו. תמיד אנחנו שומעים את אימא ואבא אומרים לנו לכבות את הדוד בגלל שהוא מבזבז הרבה חשמל, ואנשים ששכחו את הדוד דולק נחרדו כשהם כבר היו רחוקים מהבית, אך מהו בדיוק דוד חשמלי ואיך הוא בכל פועל?

כיצד בנוי דוד חשמלי?

  • דוד שמש בנוי ממיכל מים גדול. מיכל המים הזה קולט מים מהצנרת הרגלה, מים רגילים שלמעשה אתם גם יכולים לשתות. המים האלו נמצאים בגג בדרך כלל בתוך מיכל לבן ושם הם מתחממים מהשמש שמחממת פאנל סולארי שמחמם את המים. במקרים בהם אין שמש, הדוד מתחמם באמצעות החשמל שאתם מזרימים ומפעילים כמו כל גוף חימום ולכן זה נקרא דוד חשמלי. ישנם דודים ללא פאנלים סולריים ואז הם נקראים דודים חשמליים לחלוטין כי זו האפשרות היחידה שלהם להתחמם.
  • הדוד מורכב מגוף חימום שנמצא בקרבת המים. גוף החימום הזה הוא אחד הדברים החשובים ביותר שיש בדוד ובלעדיו ככל הנראה החורף שלכם יהיה רווי בסבל. גוף חימום כזה נהרס בבתים רבים בגלל שימושים רבים ושחיקה של שנים ואז יש צורך להחליף אותו. החשמל שמחמם את גוף החימום מבוזבז בכמויות גדולות מאוד לכל מכשיר חשמלי אחר ואז כשהמים מתחממים מאוד אפשר להזרים אותם למקלחת.
  • ההזרמה של המים למקלחת נעשית ממש על ידי הברז שלכם, זה של המים החמים שאתם כל כך אוהבים. המים יוצאים בערבוב עם מים קרים יותר בצינורות שמגיעים מהדוד ונוחתים דרך הטוש שבמקלחת.

מים קרים נפלטים לקולט

לדוד שמש יש גם קולט והקולט הזה הוא זה שמחמם את המים מקרני השמש וגם באופן חשמלי. כחלק מהתפקוד התקין של הדוד הוא חייב להעביר מים קרים חזרה לקולט כשהקולט מעביר למיכל מים חמים. אם לא יהיה לו מים לחמם, לאף אחד לא יהיה מים חמים.

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »