קבלן תמ"א 38

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

בשנת 2005 החליטה ממשלת ישראל על תוכנית מתאר ארצית 38 או בקיצור תמ"א 38. תוכנית זו נועדה לחזק את המבנים אשר נבנו בישראל לפני 1980, על מנת שיהיו עמידים בפני רעידות אדמה. על מנת לעודד את הציבור לבצע תוכנית זו, הממשלה החליטה לתת הקלות כספיות שונות וכן להגדיל ברמה ניכרת את זכויות הבנייה, הן של כלל הבניין והן באופן פרטני של המבנים אשר נכללים בתוכו.

כתוצאה מתוכנית זו, החלו לא מעט קבלנים להתמחות בתחום, וכך נוצר התואר "קבלן תמ"א 38", מדובר על קבלני בנייה ושיפוצים אשר מציעים, בין היתר, גם שירותי בנייה ושיפוץ על פי הקווים של התוכנית.

התוכנית כוללת בין היתר, הרחבת שטח הבניין, עם תוספות של קומות, הוספת מעלית, תוספת שטח הדירות ובפרט תוספת של ממ"ד, סגירת קומות פתוחות, עיצוב המבנה באופן שתואם את השיפוץ, הרחבת החנייה ועוד שורה של פרטים אשר אמורים להתאים לצרכים החדשים של הבניין. אך מעל לכל זה, עומד הרעיון של חיזוק המבנה כך שיתאים למצב של רעידות האדמה, במקרה ואכן היא תתרחש.

כיצד בוחרים קבלן תמ"א 38 בצורה חכמה

צריך לומר, לא מעט מבנים בישראל עברו שיפוץ תמ"א 38, מאז התקבלה התוכנית. מצד שני, בלא מעט מקרים, הדיירים סירבו לבצע את התוכנית מסיבות שונות, לא פעם זה עורר ויכוחים קשים בין אלה שהסכימו לאלה שלא.

קבלן תמ"א 38, מעבר לעובדה שהוא יכול לבצע את התוכנית על פי מה שנכלל בה בהתאם לחוק, הרי שהוא גם יכול, פעמים רבות, להוות את גורם משכנע בפני אלה שלא מעוניינים לבצע את התוכנית. שכן הוא יכול להציג אותה ולהסביר בדיוק את כל היתרונות, אף על פי שבמשך תקופת הבנייה והשיפוץ, היא יכולה לשבש את שגרת החיים של הדיירים. הקבלן גם יכול לעזור בהערכה עד כמה המצב ישתנה, עם סיום תהליך הבנייה, וכמובן לענות על כל שאלה שיש לדיירים בנושא.

ניתן למצוא קבלן מתאים בעזרת כלים שונים, עם זה דרך האינטרנט, חברות בנייה, מכרים ובני משפחה שאצלם בבניין ביצעו את התוכנית וכן באמצעים אחרים. חשוב מאוד לבחור קבלן, לא רק על פי התאמה מקצועית, כישורים ויכולות, אלא גם על פי אלמנטים נוספים, למשל, כימיה אישית, אמינות, זמינות, נגישות, גודל צוות עובדים וכן מן הסתם, על פי הצעת מחיר ולוח זמנים.

כאמור, קבלני תמ"א 38, צריכים לא רק לבצע את התוכנית אלא גם להכיר ביתרונות שלה ולהיות מסוגלים להסביר מדוע זה נכון לבצע אותה.

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »