טיפים לעיצוב המטבח

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

בין אם תבחרו במטבח לבית החדש ובין אם תבחרו לשדרג ולעצב מטבח קיים, חשוב שתפנימו ותדעו שעיצוב מטבח אינו תהליך פשוט וקל, הליך זה נתפס כתהליך מורכב וחשוב שיש להקדיש לו מחשבה מרובה ואין להקל יד בדבר.
שכן, בעשור האחרון שונתה תפיסתו של המטבח בחברה המודרנית ממטבח פרקטי, המשמש את בני הבית לצרכים הבסיסיים של בישול ואפיה לאחר החללים המרכזיים בבית המהווה כמקום מפגש והתכנסות של בני הבית ומאפשר סביבה וצורת אירוח  אידיאלית ולגיטימית, מה שמעלה את הצורך בעיצוב מטבח שיענה על הדרישה מבחינה פונקציונאלית לבין היכולת שלו ליצור סביבה נוחה ומזמינה והתאם לתקציב העומד לרשותנו.

מהן השלבים בתהליך עיצוב מטבח ומה כולל עיצוב מטבח ?
כמו שהוזכר ונאמר מעבר למראה העשיר והיוקרתי על המטבח להתאים לדרישות, לצרכים ולמטרות שלנו ושל בני הבית מבחינת סגנון, נוחות, נוחיות ופרקטיות, על מנת שנוכל להשתמש בו וליהנות משירותיו בצורה הנוחה והיעילה ביותר.
כצעד ראשון, יש לבחור את סגנון המטבח המועדף עליכם ביותר מתוך השפע והיצע הקיים, שכן אם בעבר היה ניתן להבחין בשני סגנונות מטבחים לכל היותר, כיום המצב שונה וניתן להבחין בסוגים ובסגנונות שונים ואחרים של מטבחים בעלי נראות ויופי ייחודי, מה שהופך את הבחירה לקשה ומורכבת יותר.
בין סגנונות המטבחים המוצעים כיום לקהל הרחב ניתן להבחין במטבחים בסגנון כפרי, קלאסי, מודרני, מטבח בסגנון אנגלי, מטבח לבן, מטבח בסגנון רטרו , פרובנס ועוד.
נקודה חשובה אותה יש להביא בחשבון בזמן בחירת סגנון מטבח, על אחת כמה וכמה שחלל המטבח נמצא בנישה אחת עם יתר החללים במקום בניהם הסלון ופינת האוכל, היא שיש לשלב את סגנון העיצובי של המטבח תוך התייחסות לסגנון הקיים במרחבים הללו על מנת לצור רצף וקו עיצובי אחיד בניהם.

בשלב השני ולאחר שנבחר סגנון המטבח, מתחיל שלב תכנון המטבח, שלב אותו יש לעשות בצורה שקולה ומחושבת על מנת להוביל לכדי מטבח מעוצב אך יחד עם זאת ימלא דרישותיו מבחינה פונקציונאלית.
בזמן תכנון ועיצוב מטבח יש להתייחס לגודל השטח שלטובתו יוקצה המטבח,  מספר הנפשות בית, תדירות השימוש בו, התייחסות לפתרונות שיספקו מענה לצרכים ולדרישות של המשתמשים בו ועוד.
כמו כן, עיצוב מטבח כולל בתוכו מרכיבים ואלמנטים שונים ואחרים אותם יש להביא בחשבון בזמן עיצוב מטבח, אשר ישפיעו באופן ניכר על מראה המטבח ועל השימוש בו בצורה היעילה והנוחה ביותר הכוללים בין היתר:
בחירת ארונות מטבח – לארונות מטבח חשיבות ומשמעות רבה הן בפן העיצובי והן מההיבט הפונקציונאלי, אשר ההחלטה בכל הנוגע לבחירת ארונות מטבח  נעשית קשה ומורכבת ולזאת לאור העובדה שקיימים סוגים רבים של ארונות מטבח, בגדלים, בעיצובים , בסגנונות, בחומרים ובפזולים מיוחדים ושונים.
ניתן להבחין בשני סוגים של ארונות מטבח, האחד ארונות מטבח סטנדרטיים והסוג השני ארונות מטבח המותאמים ללקוח באופן אישי ובהתאם לצרכיו ודרישותיו, כאשר לבחירת סוג השפעה רבה הן על התקציב והן על ניצול מרבי של שטח המטבח., שידוע שארונות מטבח המותאמים אישית יקרים יותר ומאפשרים ניצול מקסימלי של שטח המטבח.
בחירת אריחים – בריחת אריחים למטבח תעשה תוך התייחסות והתאמה למראה הכללי של המטבח מבחינה עיצובית, אך יחד עם זאת חשוב לבחור באריחים שיאפשרו לכם ניקיון ותחזוקה שוטפת בצורה קלה ונוחה.
בחירה של כיור וברזים – עולם הכלים הסניטריים הוא עולם מיוחד בפני עצמו, שכן כיום, להבדיל מבעבר ניתן להבחין בעיצובים ובסגנונות רבים ומיוחדים של כיורים וברזים, אשר ללא ספק ייקחו חלק בלתי נפרד מעיצוב המטבח.

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »