איך להכין את הבית לפני שיפוץ?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

חלמתם, תכננתם, בחרתם, הזמנתם ועכשיו הכל מוכן לקראת השיפוץ הגדול, זה שישדרג את הפינה הקטנה והאינטימית שלכם וירענן קצת את מראה הבית, את חדר האמבטיה או את המטבח. רגע לפני שהפועלים נכנסים אל הבית והקבלנים מתחילים לחלק הוראות בקולי קולות חשוב שתעצרו ותוודאו שאתם מוכנים היטב לקראת התקופה הקרובה. אנשים רבים שוכחים שתקופת השיפוצים איננה קלה. היא מביאה איתה רעש, לכלוך ואובדן משמעותי של הפרטיות, מה שלא צריך להרתיע אתכם כלל אלא אמור בעיקר להזכיר לכם שיש עוד כמה נושאים קטנים שכדאי לטפל בהם מבעוד מראש. הנה כמה טיפים קטנים שיעזרו לכם להכין את הבית לפני שיפוץ.

 

הגנה מפני לכלוך

ההשפעה הראשונה של השיפוץ היא לכלוך. טיח, צבע ואבק יושלו לכל עבר, ואם אתם מתכוונים לשמור על הריהוט הקיים, על התמונות ועל השטיחים – חשוב שתכסו אותם היטב. עטפו את החפצים השונים בניילונים מיוחדים, או לכל הפחות בניירות אריזה, ומה שאפשר לסגור בארגז כדאי שימצא שם את מקומו. חפצי נוי, תמונות וכלי מטבח למשל, מומלץ שתאחסנו בתוך ארגז, ואם יש לכם מחסן זה בהחלט הזמן להשתמש בו. עם זאת, כאשר מדובר בשיפוץ נקודתי אפשר להסתפק בהעברת הציוד כולו לחדר אחר, ומומלץ שיהיה זה חדר סגור. נקודה חשובה לא פחות בכל סוגיית הניקיון, היא הריצוף שלכם. קבלני ריצוף מקצועיים ללא ספק יידעו לבצע את עבודתם נאמנה ולהחזיר לכם את החלל כשהוא מרוצף באופן מושלם. עם זאת, מלאכת החלפת הריצוף עשויה להוביל לשאריות של אריחים סדוקים ולחול רב, מה שמחזיר אותנו שוב להמלצה שאיתה פתחנו, והיא לעטוף את כל הציוד, לרבות מיטות, שולחנות עבודה וארונות בגדים.

 

הכינו גם את השכנים

המטרד השני חשוב לא פחות מהראשון, וזהו מטרד הרעש. למעשה כדאי שתתנו לנושא הזה תשומת לב רבה מאוד משום שהוא משפיע לא רק עליכם, אלא גם על השכנים. זה נכון בעיקר אם אתם גרים בבניין דירות, אבל גם בתים פרטיים עשויים להסב רעש רב לשכנים בזמן שיפוץ, שהרי קירות הבית אינם אוטמים את הרעשים. הכינו את השכנים ושמרו על יחסים טובים לאורך התהליך כולו. ודאו גם מול הקבלן שלכם מה הן שעות העבודה המקובלות והקפידו לא לחרוג מהן. קידוחים בשעה 6 בבוקר לא רק מנוגדים לחוק, אלא מהווים מטרד של ממש, ובאופן דומה מומלץ שלא לבצע עבודות בשעות הערב המאוחרות או בסופי השבוע. ככל שתשמרו על השקט ועל הניקיון, תעברו את השיפוץ הזה הרבה יותר טוב, ותיהנו ממנו הרבה יותר.

 

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »