איך להתקין תקרות גבס

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

איך להתקין תקרות גבס

התקנת תקרות גבס היא פעולה שבהחלט אפשר לעשות בשיטת "עשה זאת בעצמך". היא מבוססת על כמה שלבים וכדי ליהנות מתקרה במראה יפה, חשוב מאוד להקפיד על עבודה מדויקת.

התקנת תקרה צפה מגבס היא פעולה שישראלים רבים עושים בעצמם. בערים גדולות, כמו ראשון לציון, יש לא מעט חנויות לחומרי בניין. כך אפשר למצוא בקלות מוצרים וכלים לעבודות גבס בראשל"צ, כמו בהרבה מקומות אחרים בארץ.

התקנת תקרות גבס

התקנת תקרות גבס נעשית מכמה סיבות:

1. מראה לא יפה של התקרה, שלא ניתן לטפל בו בצורה אחרת. כגון סדקים עמוקים או החלקות ישנות וטיוחים שלא הצליחו ורוצים להסתיר.

2. לצורך העברה של צנרת מיזוג אוויר או חשמל

3. לצורך התקנה של גופי תאורה שקועים או לשם דקורציה וייפוי התקרה.

ההתקנה מתחילה בקביעת המסגרת וקיבוע שלה לתקרה, אבל קודם לכן יש למדוד את השטח.

ידיעת השטח:

ידיעת השטח תאפשר לחשב את כמות הניצבים, המסילות והלוחות שיהיה בהם צורך לעבודה. אם אינכם יודעים לחשב כמויות לעבודת גבס, תוכלו להתייעץ עם מומחים בחנויות חומרי בניין, כמו אלה שהזכרנו למעלה, בראשון לציון או במקומות אחרים.

מרגע שיש בידיכם כל החומרים והחלקים הדרושים (לא לשכוח ברגים ודיבלים!), מתחילים בהתקנת המסגרת:

למסגרת מרובעת מודדים ומשרטטים קווים מקבילים על התקרה. מתקינים מסילות בעזרת ברגים, אותם קודחים במרחקים של 30 ס"מ זה מזה.

מחברים – בברגי פח-פח לא קודחים – את הניצבים למסילות, במרחקים של 40 ס"מ בין ניצב לניצב ו- 10 ס"מ מזווית התקרה. כך אנחנו מקבלים מסגרת מחולקת בכיוון אחד.

עכשיו מחברים ניצבים (קושרות) בכיוון השני, במרחקים מתאימים, ומחזקים את כל הקונסטרוקציה הזו אל התקרה בבורגי 8 מ"מ חזקים. חשוב מאוד לא לפסוח על חיבור חלקי המסגרת לתקרה, כיון שהיא תהיה זו שתישא אחר כך את כל עומס הלוחות והמסגרת עצמה.

עכשיו אפשר לחבר את הלוחות אל המסגרת:

יש לקבע ברגים מתאימים – 2.5 – 3.5 ס"מ – במרחקים של לא פחות מ- 20 ס"מ בין בורג לבורג. היות והעבודה נעשית בגובה, יהיה נח לבצע אותה בעזרת כלי הרמה ייעוד ללוחות גבס, שאותו אפשר לשכור בחנויות ומרכזים לעבודות גבס.

בגלל שהקווים של לוחות הגבס ישרים, חשוב מאוד לעבוד ישר, אחרת רואים כל סטייה וסטייה והלוחות לא מתאימים זה לזה בצורה יפה. יש להשתמש בפלס לכל אורך העבודה (רצוי פלס לייזר) ולעבוד עם מרים הלוחות כדי לא ליצור עומס עליכם בזמן ההתקנה; עומס כזה עלול לגרום להזזה לא רצונית של לוחות והתקנה לא טובה.

בסיום, יש להקפיד מאוד על ביצוע שפכטל: לשכבת הגימור הראשונה משתמשים בסרטים ובשפכטל גמיש, שמתאים למילוי מרווחים גדולים וחורי הברגים. בשכבות הבאות ניתן להשתמש בשפכטל אמריקאי, שהוא חומר קוסמטי בעיקרו.

לאחר שהתקרה מותקנת והחלקתם היטב את השפכטל, ניתן לצבוע בצבע בו בחרתם.

להחלקה ולשיוף רצוי להשתמש במשייפת חשמלית מהירה, לקיצור זמן העבודה ולייעול שלה.

לצביעה רצוי מאוד להשתמש באיירלס ייעודי לצביעת גבס, ולא ברולרים או במברשות. גם זה יקצר את זמן העבודה וישפר מאוד את המראה.

לפרטים נוספים וליצירת קשר – לחצו כאן

התקנת תקרות גבס

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »