אילו סוגי עץ מתאימים לבנייה?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

בחירה נכונה של עץ לבנייה יכולה להבטיח מגוון רחב של יתרונות עבור אנשים פרטיים, קבלנים ואנשי מקצוע. הנה כמה סוגי עץ עם תכונות בולטות:

א. איפאה וקומרו – אלו שני סוגי עצים דומים מבחינת תכונות ולכן נהוג להתייחס אליהם בצורה משותפת. הם קשיחים במיוחד, לא נשחקים בקלות ועמידים לאורך שנים. יתרון נוסף בא לידי ביטוי בכך שהם לא דורשים תחזוקה מסובכת, אלא עמידים באופן טבעי לחלוטין. החיסרון הוא מחיר גבוה שלהם והשימושים העיקריים הם לבניית דקים, גדרות, חיפוי קירות ורהיטים.

ב. עץ אורן פיני – זהו עץ לבנייה שמיובא מפינלנד ומגיע במגוון רחב של מידות וחתכים. אפשר לזהות אותו לפי צבע צהוב עד חום בהיר, והוא נחשב איכותי יותר מאשר עץ אורן מקומי. ניתן להשתמש בעץ הזה כדי להגיע לרמות גבוהות של ביצוע, הוא נפוץ בבניית פרגולות ודקים ומסייע גם לבניית גגות, ריהוט גן ומשקופים. החיסרון שלו הוא מראה שנפגע בגלל תחזוקה לא נכונה.

ג. עץ גושני – עוד סוג פופולארי ומוכר בענף הבנייה נקרא עץ גושני לבן. צבעו לבן עד צהבהב, הוא גדל בצורה ישרה ואחידה ויתרונו הוא ייצור קורות שאורכן עד 12 מטר ומעלה. עץ גושני לבן מגיע גם כן מהיערות של פינלנד והוא משווק בצורת גושים עבים . אפשר להשתמש בו כדי לבנות גגות רעפים, פרגולות וריהוט גן שמתאפיין במראה כפרי.

משפחת העצים הרכים של עץ לבנייה

יש כמובן גם סוגים נוספים של עץ לבנייה. אם בוחנים בקפידה את משפחת העצים הרכים, מגלים את גזעים כמו עץ דו שכבתי, עץ רב שכבתי, עץ סידר ועץ דאגלס פייר. עץ דו שכבתי ועץ רב שכבתי מורכב בצורה מלאכותית ומיוצר לפי עיקרון של הדבקת קורות עץ אחת לשנייה, לעומת שאר העצים בקטגוריה שגדלים באופן טבעי באזורים שונים ברחבי העולם.

מי שרוצה ליהנות מהיתרונות של עץ לבנייה צריך להתאים אותו לאופי הפרויקט. יש לקחת בחשבון את היתרונות והחסרונות של כל סוג, ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות.

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »