ביצוע פינות גרונג בשיפוץ

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

טיב של שיפוץ נמדוד לא רק בדברים הגדולים אלא גם בדברים הקטנים ביותר. אפילו הפינות הקטנות, או החיבורים שבין שני אלמנטים שונים, עשויים להשפיע בצורה מקיפה על תוצאה של שיפוץ מושקע או אפילו שיפוץ מינורי. נסביר איך זה בא לידי ביטוי בשיפוץ, בביצוע מדויק של פינות שקוראים להן פינות גרונג.

מהו בעצם גרונג בשיפוץ?

גרונג זו לא מילה כל כך נפוצה בשימוש יום יומי אבל כל מי שמתמצא במסורים שמע על מסור גרונג. מדובר במסור חשמלי חזק, שיכול לבצע חיתוך בצורה של זוויות נבחרות, למטרות שונות. לדוגמא, זה מסור שיכול לחתוך את הפינה של לוח עץ עבה, שרוצים לחבר בזווית מדויקת עם לוח אנכי. ורעיון דומה אפשר למצוא לא רק בעבודות נגרות, גרונג בשיפוץ נועד להביא לחיבור נאה של חיפויים, בצורה אסתטית במיוחד, עם הגימור המיטבי האפשרי. אם הסבר תמציתי זה מחייב הבהרה מסוימת, תוכלו להמשיך כאן ולקרוא את הפירוט הנוסף.

הגימור המושקע בין האופקי לאנכי

פינת גרונג בשיפוץ יוצרת בעצם את הגימור המושקע ביותר בין האופקי לאנכי. נניח שרוצים בשיפוץ לבצע ריצוף של משטח אופקי ושל משטח אנכי. כעת, שני הריצופים הללו צריכים להסתיים במפגש אחד, מה שיוצר מעין צורה של מדרגה או פינה. אבל קצות האריחים לא יכולים להתחבר בצורה מושלמת אם לא מבצעים עבודת הכנה מתאימה. עבודות ההכנה הזאת נקראת ביצוע פינת גרונג, ועושים את על ידי חיתך קצה האריח בזווית מדויקת. כאשר שני אריחים נפגשים נחתכים, כל אחד בזווית של 45 מעלות, אפשר לחבר את שני האריחים יחד בצורה הכי אסתטית ומדויקת, לא רק "בערך". חיבור שתי הזוויות ביחד נותן את ה-90 מעלות היפה והאסתטי. האם כולם עושים את זה? בהחלט לא. אפשר לזהות כאשר זה לא נעשה: לרוב במקרה זה רואים עודף של רובה שנועד לכסות את החיבור הפחות יפה. התוצאה פחות מוצלחת והרבה פחות יפה.

כלי חיתוך מדויק נדרש

מדוע לא כל הרצפים נוהגים לבצע פינת גרונג בזמן שיפוץ? תשובה פשוטה, זוהי מלאכה עדינה, שדורשת דיוק, כלי חיתוך מדויק וגם זמן. לאנשי המקצוע, זמן שווה כסף אך עבור הלקוח שרוצה את הפתרונות הטובים והאסתטיים ביותר, עדיף שהשיפוץ יתבצע פעם אחת ולתמיד, עם דיוק מיטבי ופתרונות יפים.

איפה רואים את פינות הגרונג הטובות

כדאי לסגור מראש עם איש המקצוע שהוא יבצע פינות גרונג, בכל החיבורים המועדפים ובין ריצוף אופקי ואנכי. חלופות אחרות כמעט תמיד תהיינה פחות יפות. ניתן לראות את העבודה הזאת למשל בחיפויים באדני חלונות מרוצפים וכן בסגירות של ניאגרות סמויות או נישות. אגב, חלק מהרצפים מבצעים את חיתוך האריחים הזה באופן עצמאי אך ניתן להזמין מראש אריחים חתוכים בצורה כזאת, לפי הצורך.

גרונג

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »