בניית בריכות ביתיות: המדריך המלא לשחיין המתחיל

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

אחת המגמות הברורות בשנים האחרונות, היא התגברות ברורה בזרם האנשים אשר מבקשים לבנות בריכה פרטית בבית שלהם. אם בעבר בניית בריכות ביתיות הייתה שמורה אך ורק לאנשים העשירים ביותר, הרי שישנם פטנטים חדשים שהפכו להיות נפוצים מאד, ומאפשרים גם לאנשים עם תקציב סביר, ליהנות מבריכה פרטית. היתרונות בבריכה פרטית הם ברורים – זו תוספת מפנקת מאד לבית, נהדרת עבור מבוגרים וילדים כאחד, וחשוב מאד: היא גם מעלה מאד את ערך הנכס שברשותכם, במידה ותמכרו אותו בעתיד, וניתן להסתכל על הנושא כהשקעה לכל דבר ועניין. אם כך, מהדם הדברים שחשוב לדעת בנושא לפני שמתחילים?

 

כל השלבים החשובים בבנייה

  • קבלת אישורים – שימו לב כי בניית בריכות ביתיות מתייחסת לרוב לבריכות שקועות. כלומר לא לבריכות שהן מעל לאדמה, שכן אז אין מה לבנות אלא רק לרכוש. במידה ואתם מעוניינים בבריכה בתוך האדמה, עליכם לקבל לכך היתר מן הרשות המקומית האחראית על השטח של הבית שלכם. יש לצרף תוכניות מפורטות מאד על בניית הבריכה, להסביר כמה זמן העבודות יימשכו ובמה הדבר כרוך, להבטיח כי מנוחת השכנים לא תופרע, וכיו"ב. יש להתחיל לבנות את הבריכה בבית, אך ורק לאחר שקיבלתם את כל האישורים וההיתרים הנדרשים מהרשות המקומית.

 

  • לפנות לאנשי מקצוע – בשלב הבא, עליכם לפנות לאנשי מקצוע שיסייעו לכם בשלבים השונים של בניית בריכות ביתיות. למעשה, יש לפנות אליהם עוד כשאתם צריכים לקבל את האישורים, כי הם אלו אשר בסופו של יום חתומים על התוכניות לתכנון הבריכה העתידית .עליכם לפנות לקבלנים מנוסים בהקמה של בריכות שחיה ביתיות. יש לפנות גם למומחים בתחום האינסטלציה אשר ידאגו למערכות הולמות של ניקוז מים. כמובן שגם אדריכלים ומהנדסים נדרשים, על מנת שתוכלו לתכנן היטב את הבריכה. ישנם משרדים אשר מעסיקים את כל אנשי המקצוע הנ"ל כך שהם יכולים לחסוך לכם את הפניה לכולם בנפרד – אם כי אתם חופשיים לפנות לכל גורם שרק תרצו.

 

  • סוגים שונים של בריכות ביתיות – שימו לב כי העבודה על בניית בריכות ביתיות מתמשכת ומשתנה בהתאם לסוג הבריכה שאתם תבחרו. ישנן למשל בריכות הפיברלגס שנחשבות לזולות והפשוטות ביותר, ולכן לרוב הקמתן היא קצרה יותר. לעומת זאת, בריכות מבטון נחשבות למורכבות יותר (אך גם לאיכותיות יותר) והעבודה עליהן היא ארוכה יותר, ויש לקחת זאת בחשבון.

 

  • תוספות חשובות לבריכה – שימו לב כי מעבר לתכנון של הבריכה עצמה יש לדאוג לתוספות הקשורות אליה – מערכות של תאורה לבריכה, מערכות חימום לבריכה בחורף, תכנון של שפת הבריכה, ועוד.

 

לא לשכוח גם את התחזוקה

ברצוננו רק להדגיש לסיום, כי מעבר להקמה והבניה של הבריכה הביתית, כדאי גם להפקיד ולשמור על הבריכות הללו בדגש על התחזוקה שלהן. יש להחליף את הפילטרים לבריכה, לשים לב שהמים נותרים נקיים, לכסות אותן כשהן לא בשימוש, וכיו"ב.

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »