דגשים חשובים לעיצוב ארונות ומגירות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

עיצוב המטבח או חדר השינה, מצריך בין היתר גם בחירה ועיצוב של הארונות שיכללו בשני חדרים אלה. אלה יכולים להיות ארונות גדולים או מגירות קטנות, אך מה שחשוב באמת מעבר לעיצוב מוקפד הוא שימוש בחומרים איכותיים. בחירה של מסילות או צירים עבור דלתות ומגירות הארונות ניראית לנו כמו הדבר הכי פחות חשוב, אך הם למעשה קובעים את איכותו ועמידותו של הארון.

 

עיצוב ארונות

עוד לפני שחשבנו על איך אנחנו רוצים שהארונות שלנו יראו, יש מספר אלמנטים חשובים שכדאי לשים לב אליהם. ראשית, צירים עבור ארונות הם חלק מהותי מבניית הארון. בבחירת צירים חשוב להקפיד שיהיו אלה צירים שיחזיקו מעמד לאורך שנים. השימוש בארונות דורש מאיתנו לפתוח ולסגור אותם פעמים רבות ולכן מוטב שלא להתפשר על סוג הצירים. כמו כן, ממש בדומה לבחירה של מסילות לארונות ולמגירות, יש לקחת בחשבון מאפיינים שונים של צירים. היות והתקנה של צירים בדלת מכל סוג מצריכה רמה גבוהה של עבודה מדויקת. צירים אשר ניתן לכוון אותם לגובה, לעומק ולצד מאפשרים התקנה על דלתות מסוגים שונים. כמו כן ניתן להתקין אותם בזוויות ובעוביים שונים.

עמידות גבוהה של הציר גם היא חלק חשוב בבחירה. צירים אשר עשויים מתכת ניקל איכותית למשל מסוגלים לשמור על עמידות גבוהה לאורך זמן. בשימוש האינטנסיבי שלנו בארונות מסוגים שונים מדי יום – יש לכך חשיבות רבה.

היבט חשוב נוסף הוא זווית הפתיחה של צירים. צירים מיושנים נפתחים בזווית של עד תשעים מעלות. זווית רחבה יותר של פתיחה מאפשרת נוחות גדולה יותר בשימוש בארון, על ידי יכולת להוציא בפשטות חפצים מהארון.

רכיבים לשימוש יותר נוח

אחד האלמנטים המשמעותיים בעיצוב של ארונות ומגירות הוא המנגנון של טריקה שקטה. צירים מתקדמים מכילים מנגנונים לטריקה שקטה באמצעות השהייה של סגירת הדלת. סגירה שקטה אפשרית על ידי התקנת מסילות וגם צירים מסוגים חדשים יותר המאפשרים נוחות מקסימלית בשימוש השוטף.

עיצוב נכון של מסילות יאפשר תנועה חלקה יותר של דלתות הזזה או מגירות. גם בעולם המסילות יש סוגים שונים אשר מהם ניתן לבחור. מסילות נסתרות מאפשרות שליפה של המגירה ממקומה לחלוטין או מאפשרות חצי שליפה – פתיחת המגירה באופן חלקי. גם ברכיב זה כדאי לרכוש מוצר שיש עליו אחריות לאורך זמן ואשר מיוצר מהחומרים האיכותיים ביותר. מסילות ממש כמו צירי הדלתות צריכות לשמש אותנו לשנים ארוכות ומיועדות לשימוש אינטנסיבי בהן.

החלטות עיצוביות

בהחלטה על עיצוב מגירות ובחירה של מסילות כאלה או אחרות, יש צורך לקבוע מיקום בו המגירה תיעצר ותנועתה תעצר. שילוב של המגירות בתוך ארונות בגדים או ארונות מטבח מאפשר לקבע את המגירה על פי העומק הדרוש לנו ובכך לשלוט בתנועת המגירה באופן טוטאלי. איך תדעו לקבל את ההחלטה הדרושה בנוגע לבחירת מסילות או צירים לארונות שלכם? כדאי תמיד להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום אשר ידעו להתאים עבורכם את הפתרון הנכון ביותר.

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »