הערכות לפרויקט שיפוץ או בנייה

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

שיפוץ או בניית בית הם מן האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני משק בית ממוצע. לא במקרה כולנו מכירים סיפורים על משברים שהתרחשו במהלך שיפוץ או בניית נכס: החל בחריגות משמעותיות מהתקציב וכלה בסכסוכים קשים בין בני זוג. איך קורה שפרויקט החלומות הופך לנטל כלכלי ונפשי גדול כל כך? מה אפשר לעשות כדי לצלוח את הפרויקט ברוח טובה ובשביעות רצון?

הנושא החשוב ביותר הוא ניתוח וקבלת ההחלטות לגבי התקציב, שהרי זה גורם המתח הגדול ביותר. הערכות המחיר ינועו לרוב בין מחיר גבוה למחיר נמוך. זה הרגע להיות מאד כנים עם עצמכם: האם תוכלו להתפשר על חומרי הגלם ואיכות העבודה? בעלי אישיות קפדנית ובררנית צריכים לדעת שמן הסתם הפרויקט ינוע לעבר המחיר הגבוה. בנוסף, שימו בצד 20% נוספים לפחות שכן באופן ודאי, בכל פרויקט, מתרחשות חריגות בלתי צפויות. היערכות תקציבית ריאלית תפחית במידה רבה מאד מתחים ודאגות בהמשך הדרך.

נושא נוסף שכדאי לתמחר מראש הוא עלות התוספות והשיפורים. בדרך כלל מגלים לקראת סוף הפרויקט שיש 'זנבות' רבים שלא נלקחו בחשבון ולא תומחרו מראש. דוגמאות שכיחות הן תוספת תקעי חשמל, שדרוג הריצוף או מתקני האמבטיה וכדומה. כדאי לסכם מראש עלות תוספות כאלה כך שלא תתעורר מחלוקת עם בעלי המקצוע ולא לצאת מנקודת הנחה שאצלכם זה לא יקרה. בפועל, אפילו התכניות המפורטות והאיכותיות ביותר דורשות מקצה שיפורים לקראת סוף המסלול.

כדי לא להגיע למצבי משבר, מחלוקת וחריגות חייבים להסתמך אך ורק על בעלי מקצוע מורשים ומוסמכים. חשמלאי מוסמך, מומלץ ומקצועי יתקין עבורכם תשתית איכותית שהולמת את צרכי משק הבית. החשמלאי שנתן הצעת מחיר נמוכה עשוי לבנות מערכת קלוקלת אשר תדרוש בטווח הארוך תיקונים שיגמדו לחלוטין את החיסכון על ההוצאה הראשונית. יש לזכור שבעת שיפוץ או בניה מתרחשות עבודות תשתית אינטנסיביות, ולאחר מכן יהיה קשה מאד לחזור ולתקן תשתיות פגומות. עצה זו נכונה לגבי כל בעלי המקצוע: שרברב, קבלן וכדומה.

הבחירה הנכונה

בחירה הקבלן היא רגע מכריע אשר ישפיע במידה רבה מאד על המשך הדרך. קבלן מקצועי ורציני יצמצם במידה רבה מאד את קשיי הפרויקט. כיום ישנם בעלי בתים שבוחרים להיות 'קבלנים' מטעם עצמם ולדאוג בעצמם להתנהלות מול כל בעלי המקצוע השונים. פתרון זה מגביר במידה רבה מאד את המתח סביב הפרויקט. בחרו בפתרון זה רק אם אתם מתמצאים היטב בכל תחומי הבנייה והעיצוב, מקושרים לבעלי מקצוע טובים ומסוגלים להקדיש לשיפוץ שפע משאבים של זמן ומחשבה. פתרון שמשלב את היתרונות של כל העולמות הוא בחירה בחברת שיפוצים מקצועית אשר תטפל עבורכם בכל היבטי השיפוץ. כתובת אחת לעבודות חשמל, גבס, ריצוף ואינסטלציה תקל עליכם ותסייע לצלוח את הפרויקט בראש שקט.

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »