התקנת דודי שמש בבניין משותף

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

מדינת ישראל היא מדינה חמימה ברוב ימות השנה. לכן, בעלי דירות רבים, וגם ממשלת ישראל, תומכים בהתקנת דודי שמש אשר ינצלו את אנרגיית השמש למים חמים.

אם אינכם יודעים מהם החוקים לגבי התקנתם של דודי שמש על גג הבניין המשותף שלכם, מאמר זה מיועד לכם.

הקבלן ודודי השמש

ראשית כל, חשוב להיות מודעים לכך שנכון להיום כל קבלן מחויב על פי חוק להתקנת דודי שמש הפועל באופן סולארי. כלומר, כל אדם אשר רוכש דירה חדשה בבניין משותף מקבלן, צריך לוודא שהקבלן התקין על הגג המשותף דוד שמש המשויך לדירתו ופועל על מערכת סולארית.

באם מדובר על בניין רב קומות, חובת הקבלן היא להתקין דודי שמש הפועלים עם מערכת סולארית אך ורק בשבע הקומות האחרונות.

דוד שמש בבניין משותף – חשוב לדעת

חשוב לדעת שבכל בניין משותף יש לכל אחת ואחת מהדירות מיכל מים אשר בדרך כלל ממוקם או בקומה של הדירה או בדירה עצמה. חוטי חשמל ומובילים נוספים יוצאים מגוף החימום שבתוך המיכל אל גג הבניין המשותף בו עומדים קולטי השמש, כך שלכל דירה יש את המים החמים המשמשים אותם בלבד ואין מעבר משותף של מים לכל הדירות. כמות קולטי השמש תקבע על ידי הקבלן.

חוק דודי השמש לבניין המשותף

ראשית כל, על פי חוק כל בעל דירה המתגורר בבניין המוגדר כמשותף יכול להתקין דוד שמש על גג הבניין. זאת אם קיים מקום לדוד השמש של כל דיירי הבניין, ולאחר הסכמה של כל הדיירים שהוא אכן יציב את דוד השמש שלו על הגג.

חשוב לדעת – אסור להציב את דוד השמש שלכם במקום אשר אינו מיועד לכך, כלומר במקום לא בטיחותי או במקום אשר משמש את דיירי הבניין למטרה אחרת. חשוב לדעת שאי ציות לחוק יהיה מוגדר כפלילי.

התקנת דודי שמש בבניין המשותף

ראשית כל, חשוב להיות מודעים לכך שאם קניתם דירה בבניין משותף ואין באותו בניין מקום על הגג להתקנת דוד השמש אותו אתם מעוניינים להתקין, לא תוכלו לבצע את ההתקנה. אם יש מקום וטרם אתם מבצעים את ההתקנה חשוב שתדאגו לאסמכתא.

כלומר, חשוב שתקבלו תעודה מהמהנדס של הועדה המקומית לתכנון של הרשות המקומית בה אתם נמצאים. בתעודה זו צריכה להיות רשומה הכמות של דודי השמש אשר ניתנים להתקנה על גגו של הבית המשותף.

לפרטים נוספים וליצירת קשר לחצו כאן

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »