חימום תת רצפתי- יתרונות וחסרונות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

עקרון הפעולה של החימום התת רצפתי

למרות שישראל הינה ארץ חמה באופן יחסי, כמעט ואין משפחה בארץ אשר אינה מפעילה מערכת חימום זו או אחרת בביתה במהלך עונת החורף. אחד מן הפתרונות החדישים יחסית בתחום חימום הבית הינו חימום תת רצפתי. מדובר בגופי חימום שכפי ששמם מרמז, הם ממוקמים מתחת לרצפת הבית ומייצרים חום. החום, מטבעו, עובר מבעד לריצוף ועולה למעלה, ובכך מחמם את כל האוויר בבית. המערכת כוללת גם וסת חום אשר יכול למתן את עליית הטמפרטורה, כך שהרצפה לא תהיה חמה מדי וניתן יהיה ללכת עליה בנוחות.

ניתן לווסת את החום של כל אחד מחדרי הבית בנפרד. המערכת יכולה להיות מועילה מאוד הן בבתים פרטים, והן בבתי עסק כגון קליניקות, בתי מלון ועוד.

יתרונות

כפי שניתן להבין, למערכת החימום התת רצפתי יש לא מעט יתרונות על פני מערכות אחרות המשמשות לחימום. ראשית כל, גופי המערכת ממוקמים מחוץ לבית ומתחת לרצפה- בכך, היא אינה תופסת מקום בבית ולא צריך להקדיש מחשבה למידת השתלבותה עם העיצוב.

בנוסף לכך, בניגוד מוחלט למזגן אותו כולנו נוהגים להפעיל, המערכת אינה גורמת לאוויר להיות יבש, דבר שמאפשר הרגשה נוחה הרבה יותר במקום תחושת המחנק הקיימת כאשר מפעילים מזגן רגיל.

עוד יתרון משמעותי הוא חימום הרצפה- גם בימות החורף הקרים ביותר, ניתן יהיה להסתובב יחפים בכל החדרים המחוממים. בנוסף לכך, המערכת מאפשרת חימום אחיד של כל חלל החדר.

חסרונות

החיסרון הבולט ביותר של מערכת חימום תת רצפתי הוא, ככל הנראה, המחיר הכרוך בהתקנה שלה. מדובר במערכת מסובכת יחסית להתקנה, והמחיר עולה בהתאם. הסיבה לכך היא שהמערכת, המותקנת מתחת לריצוף, דורשת הסרה של המרצפות והרכבה שלהן מחדש. עם זאת, אם תבחרו להתקין את המערכת כבר כאשר הבית בשלבי בנייה או כאשר אתם מתכננים שיפוץ כולל, בהחלט ניתן לקצץ משמעותית בעלויות ההתקנה.

עוד חסרון של מערכות מסוג זה הינו הקרינה שהן פולטות. המערכת פולטת מידה מסוימת של קרינה אלקטרו-מגנטית, אשר דומה באופיה לקרינה הנפלטת ממכשירים סלולריים. לכן, כדאי לוודא עם הספק ממנו רכשתם את המערכת כי היא עומדת בכל התקנים הנדרשים, וכי הקרינה שהיא פולטת אינה עולה על הרמה המותרת. בנוסף, רצוי שלא להסתפק בכך, ולערוך למערכת בדיקות על ידי איש מקצוע אובייקטיבי, אשר יוכל לקבוע בוודאות כי לא מדובר ברמת קרינה מזיקה.

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »