כך תתמודדו עם פינוי פסולת השיפוצים בקלות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

כידוע, שיפוץ מבנים כמו בתים או משרדים, מייצר הרבה מאוד פסולת. פסולת זו נקראת פסולת בניין והחוק בישראל אומר שבעל היתר הבנייה או השיפוץ, מחויב לפנות אותה בצורה מוסדרת. במאמר שלפניכם תוכלו לקבל את כל המידע שאתם צריכים לדעת על פינוי פסולת בניין.

מהי ההגדרה המדויקת לפסולת בניין?

פסולת בניין היא פסולת הנוצרת בתהליכי בנייה, שיפוצים וסלילה. בארץ מדובר בעיקר על מלט, בטון, עפר טבעי, פלסטיק, ברזל וכד'.

לאן מפנים את הפסולת?

על פי החוק הקיים בישראל, פסולת בניין צריכה להגיע אך ורק לאתרים מורשים שאושרו על ידי המשרד להגנת הסביבה.

מה קורה באתרים המורשים?

באתרי הפסולת המורשים הפסולת ממוינת לשניים: פסולת למחזור אשר ממנה יוצרים חומרים ומוצרים חדשים ולפסולת להטמנה. בשנים האחרונות מנסים להפחית את ההטמנה שהיא הרי מזיקה לסביבה (אמנם פחות מאשר פסולת המושלכת בשטחים פתוחים) וההטמנה נעשית בצורה מבוקרת.

איך מפנים את פסולת הבניין?

פינוי פסולת בניין צריך להיעשות אך ורק על ידי קבלן פסולת המתמחה בפינוי פסולת בניין. הקבלן יספק לכם את כל האמצעים הדרושים לפינוי הפסולת, החל ממכולות הפינוי ועד למשאיות ייעודיות שיובילו את הפסולת אל האתר הקרוב ביותר.

מה יקרה אם לא תפנו את הפסולת?

במידה ותחליטו שלא לפנות את הפסולת כחוק ותפנו אותה אל אתר פתוח בתוך או מחוץ לעיר, העונש שתקבלו יהיה כבד: החל מקנסות כבדים ועד מאסר. גם אם לא אתם אשמים אלא חברת הקבלן עשתה זאת על דעת עצמה, חלק מהאשמה תיפול עליכם כי אתם בעלי היתר הבניה או השיפוץ. מהסיבה הזאת בדיוק מומלץ לבדוק מול בדיוק אתם עובדים ואם הקבלן הוא איש מקצוע או "חאפר" שיעלה לכם הרבה כסף.

למה העונשים על אי פינוי פסולת בצורה חוקית כל כך כבדים?

פסולת המושלכת ביערות, שטחים פתוחים בפאתי עיר והכי גרוע- בשטחים בתוך העיר, גורמת לנזק רב לבעלי החיים, בני אדם ולסביבה בכלל ובשל כך העובר על החוק משלם ביוקר. דוגמאות לנזקי הפסולת:

  • פסולת המושלכת במקומות המחייה של בעלי חיים (שדות פתוחים, יערות וכד') גורמת לפציעת בעלי החיים, חנק והריסת בתי המחייה שלהם. פגיעה שכזו עלולה לפגוע בכל שרשרת המזון בסביבה ובשל כך לנזקים נוספים.
  • פסולת המושלכת בתוך העיר גורמת לריחות רעים והתלקחותה עלולה להביא לנזק למבנים, הפצת חומרים רעילים ומסרטנים לאוויר וכמובן לאובדן נפשות.
  • פסולת המושלכת באזורים חקלאיים פוגעת בחקלאות, מזהמת את האדמה ועלולה לזהם גם את מי התהום וכמובן שהתלקחות הפסולת עלולה גם היא להביא לנזק רב.

לסיכום, על מנת להתמודד עם פסולת שיפוצים בצורה הטובה ביותר, יש להזמין את שירותיו של קבלן פינוי פסולת מקצועי אשר יספק לכם את האמצעים הדרושים לפינוי פסולת ויעשה זאת בצורה היעילה והבטוחה ביותר, ללא עבירה על החוק.

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »