לא חייבים להחליף – איך להציל דברים בבית ובחצר

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

תחזוקה נכונה של בית כוללת טיפול שוטף בתקלות. גם כאשר מדובר בבית חדש עם מכשירי החשמל היקרים ביותר, נדרשים תיקונים והחלפות של חלקים. לשמחתנו, חלק ניכר מעבודות התחזוקה הללו ניתנות לביצוע עצמאי. אתם לא חייבים להיות אנשי מקצוע בשביל להצליח לבצע תיקוני צבע, להחליף נורות, לטפל בסתימה קלה בכיור, לצבוע מחדש את הסורג או לתקן רהיטי עץ.

ישנם מקרים רבים בהם אנו ממהרים להזמין איש מקצוע או לרכוש פריט חדש במקום פריט קיים, מבלי לבחון תחילה אופציה של תיקון עצמאי או שיפוץ. חלק ניכר מהרהיטים שנזרקים היום לרחוב או נמסרים לתרומה הם רהיטים תקינים לכל דבר. אם לא נמהר לרכוש פריטים חדשים במקום הפריטים הקיימים נצליח לחסוך כסף ולצמצם את הזיהום הסביבתי. עשו לכם הרגל לבחון אופציה של חידוש או שיפוץ של פריט קיים בכל פעם בה עולה על הפרק קניית פריט חדש.

ארגז כלים בסיסי

על מנת לבצע תיקונים ושיפוצים בבית יהיה עליכם להחזיק ארגז כלים עם כלים בסיסיים. לא בכל תקלה תשתמשו בכל הכלים, אך כדאי להחזיק אותם בהישג יד. רשימת הכלים המומלצים בכל בית כוללת פטיש, מסמרים, מספר מברגים, מברגה נטענת, ברגים, מכשיר מדידה, פלס, מפתח צינורות, אזיקוני פלסטיק.

אבחון נכון של הפריט

השלב הראשון להצלת חפצים, רהיטים ומערכות שאפשר לעשות בהם שימוש נוסף הוא זיהוי הבעיה ומקורה. עליכם להיות מסוגלים לזהות מה לא תקין ולהגדיר את הפער בין פריט חדש לבין הפריט הנוכחי לאחר שיפוץ/תיקון. את האבחון תוכלו לבצע בעצמכם כאשר מדובר בתיקוני צבע ותיקונים קלים ברהיטי עץ. התייעצות עם איש מקצוע מומלצת על מנת לקבל החלטה בנוגע למזגנים, פריטי מתכת, נזקי צנרת ובעיות במערכת החשמל.

איך מתקנים?

כעת הגעתם אל השלב בו עליכם לבצע את התיקון. במידה ודרושים חלקי חילוף יש להקפיד לרכוש חלקים מתאימים. ניתן למצוא היום סרטוני הדרכה אונליין לביצוע כל סוגי התיקונים ועבודות השיפוץ הביתיות. אנשי מקצוע רבים מצלמים סרטוני הדרכה מפורטים ומעלים אותם לרשת. עם הזמן תצליחו לצבור ניסיון ולא תצטרכו עוד את ההדרכות המקצועיות.

מה אפשר להציל בבית?

רגע לפני שאתם ממהרים להחליף פריט קיים בחדש כדאי לעצור ולבחון האם הבעיה פנימית או חיצונית. כך למשל, במקרים של חלודה ניתן לבצע חידוש של הפריט עם צבע מתכת שכולל אפקט הגנה מפני חלודה. לפני שאתם ממהרים להחליף את הסורג או מעקה כדאי לבחון את המתכת. במידה והמתכת עודה יציבה וחזקה – לא חייבים להחליף אותה. חשוב לציין שאיש אינו מצפה מכם לבצע עבודות מורכבות עם רתכת ארגון ושאר כלי עבודה שמיועדים לאנשי מקצוע. חשוב להבדיל בין עבודות שיפוץ קלות לבין עבודות שדורשות איש מקצוע.

צביעה מחדש של פלסטיק ומתכת

מעטים יודעים כמה בקלות אפשר לצבוע מחדש ריהוט גן עשוי פלסטיק או מתכת. את אותו כיסא גינה שרכשתם לפני שנתיים אפשר וכדאי לחדש באמצעות צבע למתכת או צבע לפלסטיק. לאחר הצביעה נוסיף כרית נוי ונקבל רהיט גן משופץ ואופנתי. שימו לב, ישנה חשיבות רבה לבחירה בצבע איכותי שתואם את חומר הגלם הבסיסי.

שיפוץ רהיטי עץ

בכל פעם בה אנו רוכשים רהיטים עשויים עץ מלא נבטיח לעצמנו שימוש ארוך טווח. רהיטים עשויים עץ מלא אכן מסוגלים להחזיק מעמד ולשמש אותנו במשך עשרות שנים. הסיבה להחלפת רהיטי העץ היא כמעט תמיד קוסמטית. תהיו אתם חכמים יותר ותחדשו את רהיטי העץ שלכם עם שכבת צבע חדשה, החלפת ידיות או תוספת של אביזרי פרזול.

טכנאי מזגנים

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »