לשאוב נוזלים בהצלחה

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

מאז המצאתן, קיימים עוד ועוד פיתוחים ונראה כי משאבות רק הולכות ומשתכללות. קיימים סוגים שונים עבור שימושים שונים בתעשייה ובסביבה הביתית. אחד השימושים התעשייתיים מצריכים לבצע שאיבה של נוזלים בטמפרטורה גבוהה באמצעות לחץ גבוה. לא רק שהפעולה של המשאבה צריכה להיות טובה וחלקה, אלא שקיימת חשיבות לשמירה על הבטיחות של מי שמפעיל אותה. הפעלת המשאבות האלה מתבצעת תוך היכרות עם הרכיבים השונים שבהן ואופן הפעלתם.

שאיבה בטמפרטורות גבוהות

שאיבה של נוזלים בטמפרטורה חמה תוגדר במצב בו הטמפרטורה של הנוזל שאנו שואבים היא בין מאה ושבע מעלות צלסיוס לבין ארבע מאות עשרים וחמש מעלות צלסיוס. משאבות אשר מבצעות שאיבה של נוזלים חמים בטמפרטורות האלו עובדות על פי רוב בתעשייה הכימית אך לא רק בה.
נשאלת השאלה, מדוע יש לבצע את השאיבה של הנוזל החם? יש לכך מספר סיבות. סיבה ראשונה היא שיש צורך בתגובה כימית של הנוזל החם כזרז לפעילות. סיבה שניה היא שהנוזל עצמו במצב מוצק או חצי מוצק, והטמפרטורה שלו היא טמפרטורת הסביבה. החימום יאפשר לבצע איזשהו תהליך באופן פשוט כשהנוזל זורם.

הסיבה השלישית היא שיתכן שהנוזל נמצא בתוך מערכת אשר מעבירה את החום למיכל. במצבים אלה הטמפרטורה תנוע בין 288 מעלות ועד כ-340 מעלות צלסיוס.

לבחור את הסוג המתאים

משום שיש סוגים שונים של פעולות אשר מתצעות על הנוזל, ומתוך הבנה של התכונות הפיזיקליות של החומרים בטמפרטורה גבוהה, צריך לדעת כיצד לבחור משאבות שיכולות לבצע זאת. סוג המשאבה מתאים כאמור לסוג הפעולה אותה נרצה לבצע, וסוג ואופי החומרים בהם נעשה שימוש. כך למשל, במידה ואנו עושים שימוש בנוזל מחומם, משאבות צנטרפוגליות יהיו הבחירה המתאימה למשימה.
לאחר בחירה של סוג המשאבה המתאים, חשוב לעבוד איתה בהתאם להנחיות של היצרן. המלצתם של יצרנים שונים היא להפעיל את המשאבה במהירות נמוכה. הדבר מאפשר להאריך את שנות הפעילות של המשאבה. חשוב מאוד לבחור לעבוד עם משאבות של יצרנים מומלצים לסוג השימוש הספציפי ולטמפרטורה הדרושה. שימוש במשאבה אוניברסלית עלול לגרום לסיכונים ולכן מומלץ לעבוד מול ספקים מקצועיים שידעו להתאים את המשאבה הנכונה לסוג השימוש הדרוש.

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »