לשלשלת יונים- כל הסכנות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

 

צואת היונים המכונה לשלשת מהווה מפגע תברואתי בשל היותה מצע נוח להתפתחותן של מחלות מזהמות, ומפגע סביבתי בשל פגיעתה ברכוש. לשלשת יונים המצטברת במרפסות ובגגות המבנים עלולה להוביל גם לריחות צחנה הנגרמים כתוצאה מהמפגש עם מי הגשמים. על מנת להימנע מנזקי הלשלשת ישנו צורך בטיפול מונע הכולל פעולת הרחקת יונים ממבנים ומוסדות. פעולה זו מיושמת על ידי חברות הדברה, אך בניגוד להרחקת מזיקים אחרים מסביבת המגורים, פעולות ההדברה נועדו לצרכי הרחקה בלבד ולא לצרכי הדברה.

כיצד מרחיקים את היונים?

פעולת הרחקת היונים מיושמת בין היתר באמצעות התקנת רשתות והצבת דוקרנים המונעים את התקרבותן של היונים לסביבה המוגנת. פעולה זו דומה לפעולות נוספות המיועדות לצרכי הרחקת בעלי כנף מאזורים חקלאיים וסביבת המגורים, לרבות, פעולה לצרכי הרחקת עטלפים וכדומה. בשנים האחרונות החל להיעשות שימוש בשיטת ההדברה אלקטרונית המתבססת על מספר שיטות הכוללות בין היתר את תדרי האולטרה סאונד, שידורי הסונאר, תנודות סיסמולוגיות, תאורה, פסי דריכה חשמליים, מערכות מונחות תנועה ועוד. הרחקת יונים מסביבת המגורים באמצעות שיטת ההדברה האלקטרונית מיושמת בין היתר באמצעות פסי דריכה חשמליים הגורמים לעקצוץ ברגלי היונים, וכפועל יוצא מכך, היונים מסמנות את האזור בו מותקנים פסי הדריכה החשמליים כאזורים לא בטוחים או לא נעימים להימצאות.

הרחקת עטלפים לצורך העניין מיושמת באמצעות שידורי אותות סונאר המשבשות את ראיית העטלף וגורמות לו להתרחק מהאזור בו מתקיימים שידורי אותות הסונאר. פעולת הרחקת יונים ובעלי הכנף האחרים מסביבת המגורים, בין אם היא מתבצעת באמצעות שיטות הרחקה מסורתיות כגון: התקנת רשתות והצבת דוקרנים, ובין אם היא מיושמת באמצעות שיטות מתקדמות כגון שיטות ההדברה האלקטרונית, חייבת להיות מיושמת על ידי אנשי מקצוע המתמחים בנושא.

כיום, בנוסף לפעולות המנע להצטברותה של לשלשת יונים בסביבת המגורים, תוכלו למצוא גם שירותי פינוי המתמקדים בפינוי לשלשות יונים. שירות זה נועד לצרכי הרחקת ערימות הלשלשת אשר הצטברה בסביבת המגורים לאורך השנים, והוא נועד לצרכי מניעת מחלות והיווצרותם של מפגעים סביבתיים ותברואתיים כאחד. לשלשת היונים המכילה חומרים המשחררים גזים במהלך השנים, עלולה להפוך למפגע סביבתי המסב נזקים רבים למבנה, וזאת במקרים בהם בסביבת המגורים הצטברו כמויות אדירות של לשלשת יונים לאורך השנים. חלק מחברות ההדברה הפועלות בתחום הרחקת היונים מאפשרות לכם ליהנות גם משירותי פינוי ערימות לשלשת, דבר המבטיח לכם גם סביבה נקייה וגם יצירת סביבה בה כף רגליהן של היונים לא תדרוך עוד הודות לאמצעי המיגון או לשיטות ההדברה המתקדמות.

 

 

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »