מדריך לשימוש בוו גרירה ברכב פרטי

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

וו גרירה יכול לשמש לטובת שורה ארוכה של מטרות אך חשוב לחבר אותו בצורה נכונה לרכב הפרטי. החל מההתקנה במוסך המורשה ועד הוספה לביטוח – הנה המדריך המלא

וו גרירה מיועד לשם משיכת עגלה, אופנוע ים או כל חפץ אחר על ידי חיבור לרכב וללא צורך בהרמה מהקרקע. הוספת וו מתאימה לאנשים פרטיים שרוצים להעביר מטען ולבעלי מלאכה שזקוקים לציוד מסוים בתחום ההתמחות שלהם. הוו גם יכול לסייע בהעברת ציוד לטיולים, בשינוע פריטים לוגיסטיים ממקום למקום ובחיבור נגרר להובלות מיוחדות.

אלו הדגשים העיקריים להתקנה ושימוש בוו גרירה ברכב פרטי:

א. התקנה במוסך מורשה – יש לבצע את התקנת הוו במוסך מורשה בלבד. הוספת הוו חייבת להיות תקנית ולעמוד בסטנדרטים מחמירים. לא ניתן להוסיף את הוו לכל מקום ברכב, אלא רק למיקום שמאושר על ידי היצרן. במוסך מורשה יש את הכלים והאמצעים הנדרשים לטובת ההתקנה. במוסך עצמו מתבצעת ההתקנה על ידי אנשי מקצוע, כי לכל סוג רכב יש וו עם מפרט אחר.

ב. התאמה בין הוו לבין סוג הנגרר – מלבד התאמת הוו לרכב עצמו, יש צורך בהתאמת הוו לסוג הנגרר. ההבדל העיקרי הוא בין וו שמיועד לגרירת עגלות של אופנועי ים וסירות, לבין ווים שמיועדים להובלת נגררים או מטענים כבדים. בנוסף, לא כל רכב יכול לגרור את כל הנגררים.

ג. חיבור הוו – לאחר ההתקנה יש להקפיד על חיבור נכון של הנגרר או העגלה לוו. ברוב הדגמים יש שני מרכיבים שונים: המרכיב הראשון נקרא "תפוח" והוא משמש בתור התושבת שאליה מתחבר הנגרר, בעוד השני הוא תפס בטיחות. תפקידו של תפס הבטיחות הוא להחזיק את העגלה צמודה לרכב הגורר. כמו כן, הוו מחובר למערכת חשמלית.

אישורי משרד התחבורה וחברת הביטוח

עוד נושא שכדאי להתייחס אליו כדי להשתמש בוו בצורה נכונה ברכב הפרטי הוא אישורי משרד התחבורה. על מנת לעבור את מבחן הרישוי השנתי ולקבל את אישור המשרד, הוו צריך להיות תקין ועם אורות לנסיעה בלילה, איתותים ואורות בלם. נגרר שלא מחובר למערכת החשמלית של הרכב, או לחילופין מערכת חשמלית לא תקינה, פוסלים למעשה את הוו.

כל וו גרירה צריך רישיון והוספתו לרכב הפרטי מותנית בתיאום מול משרד התחבורה. יש להוסיף את הוו לרישיון הרכב עצמו ולהנפיק רישיון נפרד לנגרר. מהבחינה הזו אין הבדל בין נגררים גדולים לבין נגררים קלים יחסית, נגררים עם גרר חלופי נוסף עם מגבה שמרים אותם לגובה התפוח וכן הלאה.

לאחר הנפקת הרישיון ניתן להודיע לסוכן הביטוח על הוספת הוו. תפקידו של הסוכן הוא לבדוק האם יש צורך בהוספת הערה לפוליסת ביטוח הרכב. הוספת הוו תמנע עוגמת נפש ועשויה להבטיח לכם פיצוי במקרה של תאונת דרכים.

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »