מדריך עבודה בגובה בפרויקט שיפוץ דירה או בניין

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

עבודה בגובה היא דבר מסוכן מאד, אשר דורש כלים, ידע רב, מקצועיות וכמובן הרבה מאד אחריות. לא כל אחד יכול לעבוד בגובה, בגלל הבגרות, האחריות האישית, וכמובן היכולות. לכן, מי שכן מוכשר לעבודה הזאת, צריך לעבור מכשול מקצועי אחד אחרון – והוא תעודת הכשרה לעבודה בגובה. המשמעות של אותו דבר היא שללא התעודה הזאת הרבה מאד מקומות לא יאפשרו את העבודה אצלם. חשוב מאד לעשות את ההכשרה, לא רק בשביל למצוא עבודה, אלא גם בגלל המשמעות שלה לחיים שלכם.

מדריך עבודה בגובה, גם על סולם בגובה 2 מטר – מדוע הוא חשוב?

בשנה האחרונה אנחנו עדים לעשרות מקרים של אנשים שצללו למותם בעבודה מגובה, בגלל שתנאי השטח לא היו טובים, בגלל שלא לבשו ציוד בטיחות אישי, ובגלל שהיו שאננים. כדי להילחם בתופעה, משרד הבינוי והשיכון ומשרד העבודה הקשיחו עמדות, ומחייבים עובדים לעבור הכשרה מיוחדת, באמצעות מדריך עבודה בגובה, כדי לשמור על החיים של העובדים. זהו לגמרי מוות מיותר.

התקנה של משרד התמ"ת, שהוא משרד העבודה החדש בין היתר, באמצעות אגף הפיקוח על העבודה, קובע שיש להכשיר בצורה מיוחדת כל עובד שמשימתו היא על גובה של מעל 2 מטר על ידי מדריך עבודה בגובה. ברגע שיש סכנת נפילה, יש הכשרה מיוחדת המתחייבת מהסיטואציה. ההכשרה כאמור חשובה כי לפעמים עובדים פשוט לא מבינים שזה מסוכן, זו אחריות המעסיק להבהיר להם איך להתנהג בעבודה. המדריך מגיע עם תעודה של משרד התמ"ת, וגם אם הוא מחברת פרטית הוא עדיין בעל פיקוח של הרגולטור. המדריך מסביר לעובדים איך לעבוד עם הציוד שלהם, למשל – סולם, במה ועוד, ואיך להתמודד עם עבודה בתנאי גובה.

איזה עבודות בגובה יש?

כאמור משרד התמ"ת מחייב לעשות הדרכה על כל עבודה מגובה שני מטרים ומעלה, אז זה בעצם כולל כמעט הכול. תיקון חשמל, עד גיזום עץ, דרך התקנה במה, וכמובן בנייה באתר בנייה. כל עבודה שיש בה גובה של 2 מטר גם סולם יש צורך בהדרכת עבודה בגובה , דורשת את התעודה הזאת. העבודות המסוכנות והגבוהות במיוחד הן ניקיון חלונות באמצעות סנפלינג, וכל מה שקשור בעבודות בנייה. יש כאן חשיבות גדולה מאד לנושא הבטיחות, בין היתר – התנהלות במרחב פתוח בגובה, איך להתמודד כשאתם לא קשורים, ואיך לא לקחת סיכונים מיותרים. התעודה הזאת ניתנת לתקופה של שנתיים, ואז יש לחדש אותה. אחר כך יש צורך בחידושה המלא, היה ולא חידשתם אותה במשך יותר משנה. בעיקרון, ללא תעודה זאת – אף אחד לא ייקח אתכם לעבוד בסנפלינג נקיון או בעבודת בנייה בגובה.

אם אתם מעוניינים לעבוד בצורה מקצועית ומסודרת, ומעוניינים לשמור על חיי העובדים שלכם, על השם הטוב שלכם, על חיי עוברי האורח – ובכלל לסיים את העבודה בצורה מקצועית ובטוחה, עליכם להכשיר את העובדים שלכם. אל תוותרו על התעודה הזאת, אל תוותרו על ההכשרה הזאת. היא מצילה חיים ומאפשרת לכם להתמודד עם הסיטואציה של העבודה בצורה הטובה והבטוחה ביותר. מדריך עבודה בגובה הוא גורם חשוב מאד בעבודה שלכם.

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »