מטבח – הלב של הבית

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

כל משפחה מכירה את האמת הפשוטה הזו: מטבח פעיל הוא ליבו של הבית. זה המקום שאליו מתכנסים בני הבית, יוצאים מחדריהם ונפרדים ממסכי המחשב והסמארטפונים. מחדר המטבח קוראים הריחות והרחשים לכל בני המשפחה, ותוך המתנה לתבשיל שמתבשל לו על הכיריים מתעוררים דיונים ומוחלפות חוויות.

למטבחים שונים סגנונות שונים ומגוונים, ואין עיצוב 'נכון' או 'שגוי'. כדי ליהנות מכל מה שחדר מטבח מצויד ומאובזר יכול להציע לנו, מומלץ לחשוב על הבית המסוים שהוא נועד לשרת, על האווירה שמנסים ליצור ועל הדברים שחשובים למשתמשי המטבח. מן הצד השני, התקנת מטבח הינה אחת ההוצאות הגדולות בעת שיפוץ או בניית בית. ברגע המכריע של בחירת עיצוב המטבח השפע והמגוון האדירים בשוק, והפערים בטווחי המחירים, עשויים ליצור בלבול ותחושת חוסר אונים. איך מקבלים את ההחלטות הנכונות עבורנו?

נקודת מוצא אפשרית היא הסגנון הכללי של הבית. חם וכפרי? מנוכר ומודרני? בהיר? כהה? לרוב מקובל להתאים את סגנון המטבח לסגנון הכללי של הבית, וזה יכול להקל על הבחירה. בנוסף, כדאי להתמקד בהיכרות של המשפחה עם עצמה: מי שאוהב סגנון שמרני לא ייהנה לאורך זמן ממטבח אולטרה-מודרני בעל קו עיצובי אוונגרדי. צבעים חזקים ומגוונים מתאימים לאנשים מעטים בלבד, ומרבית האנשים ידבקו בסקאלת הצבעים המקובלת בתחום עיצוב המטבחים.

שיקול אחר שיכול להדריך אתכם בעיצוב המטבח הוא מגבלות התקציב ורמת ההשקעה הרצויה. אפילו בדירה שכורה ניתן לשדרג את המטבח בתקציב זעום: צביעת ארונות פורמייקה הפכה להיות קלה מאד עם הצבעים המתקדמים שניתן למצוא בחנויות מתמחות. החלפת חזיתות הארונות, או אפילו רק הידיות, יכולה לשנות את פני המטבח ללא הכר. אפילו מכשירי החשמל – מקרר, למשל – ניתנים לצביעה או לקישוט באמצעות מדבקות קיר.

אלה הן האפשרויות המרכזיות שעומדות בפניכם: קו פונקציונאלי לחלוטין, מסוג המטבחים הסטנדרטיים שמאפיינים דירות שכורות. קו מודרני נקי – שמשדר מראה יוקרתי ומצוחצח. קו כפרי וחם שמשלב שפע צבעים חמים וחומרים טבעיים. סגנון יוקרתי-גברי שעושה שימוש בחומרי גלם כהים ובצבעי זהב. ולבסוף סגנון השאבי-שיק שמהווה מעיין סגנון כפרי מרוכך ובהיר יותר.

בכל סגנון וסגנון מומלץ לנסות להתקין שפע תאורת אור יום ותאורה טובה שאינה פלורסנטית לשעות החשיכה. נסו לשלב עציצים – הם מוסיפים חום וטבע לכל מטבח בכל סגנון, ועציצי תבלין מעניקים תוספות שהיא גם אסתטית וגם פונקציונאלית. אביזרי מטבח מתקדמים ואיכותיים יכולים להוסיף אף הם מגע אישי ואווירה ביתית. וכמובן – חומרי הגלם עצמם – פירות, ירקות וצנצנות דקורטיביות.

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »