מעוניינים במעלית? משפצים במקומות הנכונים

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

מעלית בבניין מעלה את ערך הבניין ומאפשרת גם לזוגות עם ילדים קטנים ולאנשים מבוגרים להתגורר בקומות הגבוהות של המבנה. אם גם אתם מעוניינים להוסיף מעלית לבניין שלכם מאמר זה נגולל בפניכם מה צריך לעשות.

 

קצת על מעליות וערך הבניין

המחיר של דירה בבניין ללא מעלית יהיה בדרך כלל נמוך יותר ממחירה של דירה באותו אזור שממוקמת בבניין עם מעלית. אין זה מקרי שמחירי נכסים ללא מעלית נמוכים יותר ממחירי דירות בבניינים בהם קיימת מעלית, אנשים רואים בזה חסרון. מסיבה זו בשנים האחרונות כאשר בעלי דירות רבים מחליטים לשפץ את בניין הדירות במסגרת תמ"א או כחלק מהחלטת ועד הבית לשיפוץ כולל, מתקבלת פעמים רבות החלטה משותפת של הדיירים על הוספת מעלית לבניין. יש לקחת בחשבון שמדובר על תהליך שמצריך בדיקה מיוחדת של מהנדס וזאת על מנת לוודא שהמבנה אכן יוכל לעמוד בהעמסה. בהתאם לקביעת ואישור המהנדס יתבצע תכנון מדויק של הדברים ובעלי הבניין ישכירו את שירותיהן של חברת שיפוצים וחברה שמומחית בתחום הקמת מעליות בבניין קיים.

 

כיצד מתבצע התהליך?

  • ייעוץ ובדיקה– הדבר הראשון שיש לעשות הוא לשכור את שירותיו של מהנדס שיבדוק האם הבניין יכול לעמוד בעומס של המעלית. אם המהנדס מאשר בכתב, אזי ניתן להמשיך הלאה.
  • היתרי בנייה – יש להגיש בקשה להיתר בנייה. רק לאחר שתקבלו היתר בנייה ואישורים של כל הגורמים הנדרשים תהליך הוספת המעלית לבניין הקיים יוכל להתחיל.
  • השכרת שירותי חברה– השלב הבא יהיה לשכור את שירותיהן של חברות מקצועית. הראשונה צריכה להיות חברה שמומחית בהתקנת מעליות בבניינים קיימים והשנייה צריכה להיות חברת שיפוצים מקצועית שמאגדת את כל מערך השירותים שיידרשו לכם בתחום הבניה והשיפוץ תחת קורת גג אחת. יש לקחת בחשבון שחברה אחת תהיה אחראית על כל הקשור אל המעלית ואילו החברה השנייה תהיה אחראית על התאמת הלובי וחלקים שונים בבניין לשימוש במעלית.
  • יציקה והתקנה– לאחר שתיאמתם את תאריכי תחילת העבודה והשיפוצים הנדרשים, חברת המעליות תיצוק את השלד של פיר המעלית ולאחר מכן תתקין את המעלית.
  • שיפוצים– בשלב האחרון חברת השיפוץ והבניה תספק לכם את כל שירותי השיפוץ הנדרשים, אם הכוונה היא אל התקנת מחסנים, ריצוף מהודר יותר למבואות הבניין (שיש או גרניט פורצלן), התקנת מערכת איוורור ומיזוג חדשה או משודרגת יותר ועוד.

 

לסיכום, נכון להיום בעלי דירות בבניינים רבים שוכרים את שירותיהם של חברות שיפוץ וחברות שמומחיות בהתקנת מעליות בבניינים קיימים על מנת להעלות את ערך הבניין ולזכות בבניין מרשים מאוד מבחינה אסתטית.

 

 

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »