מקורם של חומרי בניה

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

אנחנו רואים בניין גבוה ולא חושבים מאיזו מחצבה הגיעו חומרי הבנייה שלו. אנו מביטים על מבנה מרשים ולא תמיד מבחינים באיזו טכניקה של מריחת טיח חוץ השתמשו כדי לבנות אותו. זה היופי בבניה של מבנים מסוגים שונים. חומרים שונים יחד עם השקעה מרובה יוצרים את המבנים הסובבים אותנו.

מהיכן מגיעים חומרי הבניין?

חומרי הבניה השונים מגיעים ממגוון מקורות. אחד הבסיסיים שבהם הוא מחצבה. מחצבה היא מכרה מסוג בור פתוח. מתוך המחצבה ניתן להוציא מינרלים וסלעים שונים. חומרי בניה שונים יכולים להיות מופקים מהמחצבה כמו אבני בניין וחומרים שונים מהם מייצרים טיח מסוגים שונים כמו טיח חוץ. סוגי הסלעים אותם ניתן למצוא במחצבות הם חרסינה, גרניט, חצץ, גבס, אבן חול ועוד. ללא כריית החומרים מתוך המחצבה לא ניתן יהיה לייצר חומרי בניין חשובים כמו הטיח אשר מורכב מסיד, חול דק וצמנט.

 

השכבות השונות של הטיח

על מנת לכסות את קירותיו החיצוניים של מבנה, יש צורך במריחת טיח חוץ. המטרה בשימוש בו היא הגנה על המבנה הספציפי מפגעי מזג האוויר השונים כמו שמש וגשם. לטיח זה אפשר להקנות תוכנות המעניקות בידוד אקוסטי וגם בידוד תרמי. בטרם מורחים את הטיח חשוב לוודא כי המשטח אותו אנו מעוניינים לטייח הוא ישר ואין בו בליטות או שקעים שונים. טיח חוץ יהיה מורכב משלוש שכבות. השכבה הראשונה נקראית שכבת הרבצה. בשכבה זו יש טיח צמנט בעובי של עד 5 מילימטרים. מטרתה של שכבה זו היא איטום של הקיר והענקת רקע להדבקת השכבה הבאה. השכבה השניה נקראית שכבת היישור. היא מבוצעת ביום שלמחרת, ומטרתה ליישר את המשטח. שכבת הגמר, השכבה השלישית תקבע את מראהו של הטיח.

טכניקות שונות לעבודה עם טיח

בניה עושה שימוש בחומרים שונים אשר מופקים מתוך מחצבה. אחד החומרים הנפוצים בבניה הוא כמובן הטיח. טיח חוץ יכול להיעשות במגוון שיטות:

  • טיח חוץ רגיל – יהיה עשוי מחול דק, צמנט וסיד.
  • טיח מושלך – נקרא גם "שליכט". הוא מורכב מצמנט ומאגרגט עדין ונזרק באמצעות כף בנאים.
  • טיח התזה צבוע – שכבה של טיח דליל אשר מותז באמצעות מכונת התזה. ניתן להתיז צבע אקרילי על הטיח. על ידי כך הוא משפר את האטימות וצובע כך את קיר החוץ.
  • טיח אקוסטי – בשיטה זו מוסיפים לשכבה השניה של הטיח סיבי צמר סלעים. אלה מאפשרים הענק בידוד אקוסטי לטיח.
  • טיח פלסטי – השכבה השלישית של הטיח הזה מותזת באמצעות מכונת התזה ועשויה מחומר פלסטי.
  • טיח גרנולית – זהו טיח חוץ שיש לו עמידות גבוהה במיוחד. הטיח מורכב משתי שכבות. השכבה הראשונה עשויה מלט, צמנט וסיד. השכבה השניה עשויה מורכבת ממלט, צמנט ואגרגטים.
  • טיח תרמי – זהו סוג טיח רגיל אשר מוסיפים לו כדורי קלקר (פוליסטירן מוקצף).

 

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »