משימושי לקישוטי – עיצוב אביזרים

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

בעת שיפוץ הבית עומדת בפני בעלי הנכס השאלה החשובה כיצד ניתן לשלב בעיצוב אביזרים נחוצים אשר מטרתם שימושית. במקרים רבים עיצוב מושלם נפגם בעקבות תוספות כעורות שמאפילות על האלמנטים הקישוטיים שהושקעה בהם מחשבה רבה. מזגני חלון, מרזבים כעורים, סורגים מסורבלים, צלחות לווין, חוטי חשמל חשופים ואביזרים דומים יכולים לגרום בקלות למראה ישן ומוזנח אפילו בבית מעוצב וחדש.

את הבעיה הזו אפשר לתקוף משתי זוויות שונות: לפי הגישה הראשונה ניתן להסוות את האביזרים הללו או לוותר עליהם ככל האפשר: לדאוג להטמין חוטים בתוך הקירות, מרזבים בפינות נסתרות, מזגנים מתחת לגג וכדומה. לפי הגישה החלופית כדאי לבחור באלמנטים קישוטיים דרמטיים אשר יעשירו ויגוונו את מראה הנכס. כלומר – להפוך חסרון ליתרון ולהשתמש באביזר נחוץ כבאלמנט עיצובי.

עיצוב דרמטי: הופכים חסרון ליתרון

פתרון זה שכיח במיוחד בעולם עיצוב סורגים לחלון ועיצוב המרזבים הדקורטיביים. כך למשל, מרזבי נחושת או אבץ מעניקים לבית מראה יוקרתי וציורי. מרזבים אלה יובלטו ללא היסוס על ידי המעצבים וימוקמו בצורה בולטת. באופן דומה, סורגים הם אלמנט שמכביד מאד על חלונות הבתים, אך במקרים רבים חייבים להתקינם: כדי להגן על ילדים מפני נפילה או כדי למנוע חששות מפריצה לנכס בחלונות שהגישה אליהם קלה. גם בעולם מיגון החלונות ניתן להשיג סורגים שהם בגדר יצירת אמנות של ממש, אשר מוסיפים לבית ואינם גורעים מיופיו.

גישה זו מאפיינת גם את הגדרות היפות והמעוצבות המסתירות כיום בתים רבים – לא עוד יריעות ברזנט או חומות אפורות ומדכדכות. גדר חיה יפה או גדר עץ מעוצבת תעניק את אותו פתרון מבלי להעכיר את האווירה ברחוב ובתוך החצר. קירות חשופים וקורות תמיכה הופכים בעזרת חיפוי לבנים לאמירה עיצובית אופנתית. משטחי חצר חשופים מכוסים באלמנטים קישוטיים כגון חלוקי נחל אשר מעניקים פתרון אסתטי מבלי לדרוש תחזוקה יקרה ומייגעת. עציצים פורחים יכולים להסתיר אלמנטים מטרידים רבים בעלות נמוכה יחסית.

כדאי לעשות שימוש בגישה זו כאשר בוחנים פריטים שונים בחלקיו הפנימיים והחיצוניים של הבית. כאשר נדרשת התקנה של רכיב שאינו מתיישב עם טעמכם, נסו לחשוב כיצד מסתירים אותו. באם הפריט אינו ניתן להסתרה, יש לחשוב בכיוון ההפוך: כיצד בוחרים בעיצוב מדהים לאותו פריט ומבליטים אותו כך שהוא יהפוך לאלמנט דקורטיבי בחלל.

ולבסוף, חשוב לתת על הדעת לכך שהפריט העיצובי שבו בחרתם יתיישב עם סגנונו הכללי של הבית וישתלב בצורה טבעית והרמונית באווירה הכללית.

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »