משפצים את הבית ובודקים את הגג

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

אחת הבדיקות החשובות ביותר בכל בית היא בדיקת איטום של הגג. בדיקה זו יכולה להיעשות על ידי מומחים של חברה שמספקת שירותי שיפוץ ומעסיקה מומחים בתחומים שונים, כולל תחום האיטום.

 בודקים את הגג

חשוב לבצע בדיקת איטום של הגג וזאת טרם תחילתה של עונת החורף וזאת על מנת למנוע מצב של דליפת מים מהגג ומצבים של חדירת רטיבות לקירות הבית. התזמון האידיאלי לבדיקה זו הוא כאשר מחליטים לבצע שיפוץ של הבית או חודש חודשיים טרם תחילת עונת החורף. הדרך הטובה ביותר לבדוק את אטימותו של הגג היא על ידי בדיקת הצפה (אותה מבצעים אנשי מקצוע מומחים). כאן, המומחה בתחום האיטום יסגור היטב את כל פתחי הניקוז שיש על הגג ויציף את שטח הגג במים (המים צריכים להגיע לגובה של עשרה סנטימטרים). חשוב מאוד לוודא שהמומחה משאיר את הגג במצב של הצפה במשך שלושה ימים. בימים אלו יש לבדוק האם מופיעים כתמי רטיבות מתחת לגג, אם כן, סימן שהגג אכן אטום. אם מופיעים כתמי רטיבות חשוב לשכור את שירותיהם של מומחים בתחום איטום גגות לעבודת האיטום עצמה. יש גם אפשרות לברר אל מול החברה שמבצעת את השיפוצים בבית, האם היא מספקת גם שירות זה. יש חברות בעלות מומחיות בתחום בנייה ושיפוץ. חברות אלו מעסיקות או משתפות פעולה עם קבלני בניין וקבלני איטום שיכולים לבצע את בדיקת האיטום בביתכם ולחזור על פעולת  האיטום באם יש צורך. חשוב לדעת שיש סוגים שונים של איטום וקבלן איטום הוא זה שיאמר לכם מהי השיטה המתאימה ביותר לגג ביתכם.

שיטות לאיטום גגות

השיטות המוכרות והנפוצות ביותר לאיטום גגות הן שיטת היריעות הביטומניות אותה בדרך כלל מיישמים בבתים חדשים אותם בונים. שיטת האיטום על ידי חומרים אקריליים, שיטה בה משתמשים לעיתים קרובות כאשר מבצעים איטום חוזר ומעוניינים לבצע גם פעולת הלבנה של הגג. השיטה השלישית והמוכרת ביותר זה שנים היא שיטת הזפת הביטומנית. בשיטה זו עושים שימוש כאשר מעוניינים באיטום חוזר של הגג. חשוב מאוד לשכור את שירותיה של חברה שמומחית בתחום ויכולה להבטיח אחריות על העבודה אותה היא מבצעת. כמו כן, תמיד מומלץ לברר (וזאת טרם העבודה) מהי העלות הכוללת של עבודת האיטום ומה הניסיון והמוניטין של החברה שמציעה לבצע את העבודה.

לסיכום, בדיקת איטום גגות היא אחת הבדיקות החשובות ביותר. בדיקה זו מאפשרת לבעלי הבתים לדעת האם גג הבית שלהם אטום לקראת עונת החורף או שאינו אטום דיו ולכן יש לבצע איטום חוזר של הגג.  

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »