עצות מועילות שיהפכו אתכם לצבעים ליום אחד

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

 

מידי מספר שנים ישנו הרצון והצורך לחדש את מראה דירתנו והחדרים. בחלק מהפעמים נרצה לחדש את הצביעה בחללים ואף להוסיף נגיעה אישית משלנו. תתפלאו לדעת שצביעת הדירה בכוחות עצמכם אינה משימה בלתי אפשרית.

על מנת להפוך את מלאכת הצביעה העצמאית לקלה ופשוטה, יש כמובן להיערך בהתאם ולהכיר מספר נקודות חשובות וזאת בכדי שאותה משימה תצלח.

מהן המברשות וכלי הצביעה להם אתם זקוקים?

ביקור בחנויות לכלי עבודה יחשוף אתכם למבחר רחב של מברשות צביעה מסוגים שונים. חוץ מהמברשות תוכלו למצוא כלי צביעה נוספים דוגמת רולר פס צהוב.

הבחירה במברשות והרולרים להם אנו נזדקק, תלויה באופן משמעותי בסוג הצבע שנבחר ונתוני החלל אותו נרצה לצבוע. ניתן לבחור בין מברשות המוגדרות רכות ואלו המוגדרות קשות, מברשות בעלות דרגות צפיפות שונות של שיערן, מברשות המשמשות ללכה, לצבעים על בסיס שמן וצבעים על בסיס מים. במקרה ומדובר בצביעה רגילה של חלל, ניתן למצוא את אותן מברשות שיער טבעית המתאימות לכל סוגי הצבעים.

בנוסף למברשות יתכן שתצטרכו גם רולרים. אלו מאפשרים צביעה נוחה של שטחים רחבים באופן שיעניק מראה אחיד ונקי. הרולרים בחנויות עשויים לרוב צמר כבשים, צמר אנגורה או חומרים סינטטיים שונים. ההבדל בין הרולים מתבטא גם באורך השיער ועל כל אחד מהרולרים בחנויות אמורה להיות תווית המסבירה לאיזו צביעה הוא משמש.

הכנת החללים בדירה בטרם נרים את המברשת

מלאכת הצביעה של כל חלל בדירה, דורשת מאיתנו להכין את אותו החלל בצורה מקיפה וזאת בכדי ליצור עבודה יעילה ונקייה ובה רק הקירות בחלל יצבעו ולא חלקים וחפצים אחרים אותם אנו מעוניינים להשאיר נקיים.

הפעולות הנדרשות כוללות:

  • הוצאת כל הרהיטים מחוץ לחלל. רהיטים אותם אין אפשרות להוציא מהחדר, דוגמת ארונות קיר, יש לעטוף בניילונים או סדין ישן שאתם לא זקוקים לו וזאת בכדי למנוע מהצבע להגיע לאותם הרהיטים.
  • יש להסיר את כל התמונות התלויות על הקירות. לאחר מכן חשוב להסיר את כל המסמרים ו-ווי התלייה ולמלא החורים בשפכטל. במקרה וקיימים קילופים בקיר חשוב לגרדם עם שפכטל ולצבוע את החלקים בצבע קושר המכיל בונדרול– חומר שביכולתו לעזור לצבע להיצמד לקיר ולמנוע קילוף חוזר באותה נקודה.
  • דבר נוסף שחשוב מאוד לכסות את כלל שקעי החשמל בקירות, הפנלים והרצפה בניילונים, זאת בכדי שגם הם לא יתלכלכו מהצבע.

בחירת סוג הצבע מסתבר שהבחירה פשוטה הרבה יותר

אם בחרתם לבצע את מלאכת הצביעה בבית באופן עצמאי חשוב כמובן לבחור בסוג הצבע המתאים ביותר. כיום ההמלצה הגורפת לצביעת בתים היא הבחירה בצבע אקרילי אשר הפך לצבע הנפוץ לצביעת פנים חללי הבתים. עמידותו של הצבע גבוהה כנגד מפגעי מזג האוויר ומפגעי רטיבות, הוא נחשב לצבע "נושם" המאפשר התאדות של מים ולחות והוא עצמו מתייבש מהר. ההמלצה היא לחפש צבע אקרילי שאף דוחה עובש ופטריות. בצביעת אמבטיה ניתן למצוא אף צבע אקרילי מיוחד לחלל זה.

 

 

 

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »