שלום ולא להתראות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

זו צרה שרבים סובלים ממנה, אך לא רבים יודעים איך להתמודד איתה. אם היונים השתלטו לכם על מרפסת או גג הבית, אתם בוודאי מחפשים מרחיק יונים שיטפל בבעיה. יש מי שניסו שיטות רבות ומגוונות כדי להיפטר מהמטרד בצורה היעילה ביותר והשתמשו בשיטה של דוקרנים נגד יונים. אז מה עובד הכי טוב? ומה חשוב שתדעו אם גם אתם צריכים להרחיק את היונים מהבית שלכם?

בעיה אחת ושיטות רבות

תשאלו את כל מי שסובל ממטרד היונים איזה שיטות הוא ניסה כבר ותקבלו רשימה ארוכה ומייגעת. כדי למצוא פיתרון מרחיק יונים אפקטיבי, אנשים מנסים כל מיני שיטות ומופתעים בכל פעם לגלות שהיונים לא רק שמתעלמות, אלא שבות – ובגדול להפריע את שגרת החיים. אז מה מרחיק יונים? אחת השיטות היותר פופולאריות היא התקנת דוקרנים נגד יונים. הדוקרנים עשויים חומרים שונים: פלסטיק, מתכת ועוד. המחשבה היא שהיונים יגיעו לנחות על הדוקרנים, ידקרו ויעופו מבלי לחזור. השיטה של דוקרנים נגד יונים היא בהחלט שיטה נפוצה בהרבה בתים ומוסדות, אבל היא גם שיטה עם לא מעט חסרונות. נדמה כי דוקרן הוא מרחיק יונים אפקטיבי, כאשר למעשה, היונים נדקרות פעם אחת, עפות וחוזרות שוב. כלומר, שיטה זו אינה יעילה לאורך זמן והיונים מפתחות עמידות אליה.

על אפקטיביות ואסתטיקה

מעבר לחוסר היעילות של שיטת דוקרנים נגד יונים וההבנה כי לא מדובר בפתרון אשר מרחיק יונים לאורך זמן, כדאי לתת את הדעת גם לפן האסתטי של שיטה זו. מי מאיתנו לא מכיר את הבניינים שעל הגגות, החלונות או המרפסות שלהם יש דוקרנים נגד יונים. מדובר בעצם שאינו אסתטי במיוחד (בלשון המעטה) שאינו מוסיף יופי לבית או לבניין שבו הוא מותקן. יש מי שמנסים להפוך את האמצעי הזה לקצת יותר נעים לעין ובוחרים להתקין דוקרנים מעץ או חומרים אחרים שנראים מעט יותר טוב, אך עדיין מדובר במראה אשר מכער את המבנה. אם שיטת הדוקרנים הייתה יעילה לאורך זמן, הרי שההיבט האסתטי היה פחות מפריע והיינו מוכנים לספוג זאת, אך היות והשיטה הזו לא אפקטיבית במיוחד, אין צורך להתקין מבנים אשר מכערים את הבית.

מה כן עובד?

כעת אתם בוודאי שואלים אם יש בכלל פיתרון אשר מרחיק יונים לאורך זמן בצורה יעילה. פיתרון שגם נראה טוב אבל גם עובד טוב בשונה מהמראה של דוקרנים נגד יונים. התשובה היא פשוטה: יש, בהחלט. מרחיק יונים אלקטרוני היא שיטה שבה מדביקים פסי נחושת מיוחדים על האזור שבו אנו מעוניינים להרחיק את היונים. הפסים מפיקים זרם גבוה בהספק נמוך אשר גורם ליונים להירתע ולא להישאר באותו מקום. בשונה משיטת דוקרנים נגד יונים, מרחיק יונים אלקטרוני נמצא כפיתרון שמסייע להעלים את היונים לאורך זמן ובנוסף הוא פיתרון אסתטי שאינו נראה מרחוק.

נוף מדירה

מאמרים נוספים בבלוג שלנו

עיצוב הבית

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך

טיפים לבחירת אינסטלטור מוסמך: לפני תחילת החיפוש: במהלך החיפוש: טיפים נוספים: זכרו: בחירת אינסטלטור מוסמך ומקצועי חשובה מאוד להבטחת עבודה איכותית ובטוחה. הקפידו לבצע את

לקריאה »